nieuws

EU Claim gaat zich ook richten op ‘niet-transparante’ wereld van de reisverzekeraars

Schade 536

EU Claim, het bedrijf dat consumenten bij vertraging helpt geld terug te krijgen van luchtvaartmaatschappijen, richt zijn pijlen nu ook op reis- en creditcardverzekeraars. Eerst met een app die reizigers informeert over hun rechten, maar de onderneming gaat ook reizigers bijstaan bij het indienen van claims bij hun verzekering, bijvoorbeeld wanneer een koffer niet aankomt op de plaats van bestemming.

EU Claim gaat zich ook richten op ‘niet-transparante’ wereld van de reisverzekeraars

EU Claim noemt het tijd om de niet-transparante wereld van de reis- en creditcardverzekeraars te veranderen. Begin juni lanceert het bedrijf dat luchtvaartmaatschappijen achter de broek zit om compensaties uit te betalen bij vertraging, de mobiele app Miss Casey. Die moet reizigers wijzen op hun rechten. “Vaak weten mensen niet waar ze recht op hebben als ze problemen op reis hebben”, zegt Marc Bouwman van EU Claim.

Tandpasta of net pak

Volgens Bouwman zijn reizigers er niet van op de hoogte dat aankopen met hun creditcard vaak verzekerd zijn. En ze weten al helemaal niet wat ze kunnen doen als hun koffer te laat aankomt op de plek van bestemming. “Een reisverzekering moet dan de aankoop van noodzakelijk artikelen vergoeden. Dat kan schoon ondergoed en tandpasta zijn. Maar ook een pak als je op een zakentrip een presentatie moet geven en je nette pak zit in de koffer die vertraagd is.”

“Met de app willen we mensen vooral informeren, maar als ze dat willen gaan we ze ook bijstaan om hun geld terug te krijgen via de verzekering”, zegt Bouwman. Is de claim succesvol, dan strijkt EU Claim 25% van de vergoeding op. Bouwman verwacht dat er grote vraag naar is, wellicht meer nog dan voor de vertragingsclaims. “Er zijn dagelijks meer vertraagde koffers dan vertraagde vluchten.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.