nieuws

70% schades automatisch afgehandeld met schadeplatform CED

Schade 664

Claimsafhandelaar CED heeft vandaag de website cedconnect.nl gelanceerd voor het gelijknamige platform voor digitale schadebehandeling. Met CED Connect gaat alles wat geautomatiseerd kan, geautomatiseerd. Volgens CED kan 70% van de schades langs deze weg ‘automatisch’ afgehandeld worden.

70% schades automatisch afgehandeld met schadeplatform CED

CED Connect is bedoeld voor iedereen met een schaderegelingsbevoegdheid, van verzekeraars, volmachten tot serviceproviders. Het levert volgens de claimsafhandelaar zo’n 45% tijdwinst op. Marcel van Dijk, commercieel directeur bij CED: “Met CED Connect kunnen we al ruim 70% van alle schades in enkele minuten haarscherp automatisch behandelen. Hierdoor blijft er meer tijd over voor persoonlijke service. Resultaat van de eerste implementaties: efficiencyverbetering van 150 tot 250% en 40% hogere klanttevredenheid.”

Zelf schade melden

Onlangs voegde CED de add-on ‘Connect Portal’ toe aan het platform. Hiermee kan een verzekerde of intermediair zelf een schade melden en het verloop van de schadeafhandeling volgen. Ditzo en RISK Verzekeringen werken al met de Connect Portal.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.