nieuws

Turien komt met gratis analysetool aansprakelijkheidsrisico

Schade 2113

Volmachtbedrijf Turien & Co gaat de aangesloten adviseurs de risicoanalysetool Liability Scan aanbieden. Daarmee kunnen ze de aansprakelijkheidsrisico’s van hun (potentiële) klanten inzichtelijk maken.

Turien komt met gratis analysetool aansprakelijkheidsrisico

De applicatie is ontwikkeld in samenwerking met softwarebedrijf SRMS, dat gespecialiseerd is in analysetools voor adviseurs. “Het doorlopen van de scan resulteert in een overzichtelijk rapport waarmee adviseur en klant meteen aan de slag kunnen.” De app is ontwikkeld omdat de lat voor adviseurs op het gebied van inventarisatie en advies steeds hoger wordt gelegd, aldus Turien.

Integrale analyse

De Liability Scan wordt in de komende twee maanden uitgerold onder het intermediair. Onder meer de risico’s op schade veroorzaakt door gebouwen en gegevensdiefstal kunnen in kaart worden gebracht. “Vervolgens worden klantspecifieke adviezen gegeven over de beheersing én verzekering van die risico’s.” Volgens algemeen directeur Peter van Geijtenbeek is de scan niet beperkt tot producten of doelgroepen waat Turien een (product)oplossing voor biedt. “Bij een integrale risicoanalyse op het gebied van aansprakelijkheid past het niet om bepaalde risico’s niet in kaart te brengen.” Turien stelt de tool gratis beschikbaar aan de samenwerkende adviseurs, die wel moeten intekenen voor het gebruik. Het bedrijf kwam eerder al met een nieuw bedrijf waarin services worden verleend op het gebied van verzuimbeheersing.

Zeer adviesgevoelig

Turien zet de komende tijd sterk in op aansprakelijkheid. “We willen in toenemende mate de eigen sterke aansprakelijkheidsproducten combineren met die van Nationale-Nederlanden, Zurich en Hiscox. Wij vinden aansprakelijkheidsverzekeringen zeer adviesgevoelig. De verzekeringsmarkt voor aansprakelijkheid is erg dynamisch. Nieuwe risico’s, wetten en jurisprudentie betekenen dat we onze aansprakelijkheidsverzekeringen continu moeten blijven (door)ontwikkelen”, zegt manager Commercie Jan Hamburger.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.