nieuws

Site Zilveren Kruis best gewaardeerd, hoge conversie bij uitdagers

Schade 804

De site van zorgverzekeraar Zilveren Kruis wordt het meest gewaardeerd door consumenten die zich online vrij oriënteren op een nieuwe zorgverzekering. Dat blijkt uit onderzoek dat WUA eerder deze maand heeft gedaan onder 1.200 consumenten, kort nadat de zorgverzekeraars hun nieuwe premies bekend hadden gemaakt. Hoewel minder snel vindbaar scoren de sites van de kleinere uitdager in de markt goed als het om conversie gaat.  

Site Zilveren Kruis best gewaardeerd, hoge conversie bij uitdagers

Uit het onderzoek kwamen Zilveren Kruis, CZ en Menzis als beste partijen uit de bus. Zilveren Kruis liet de hoogste score zien op zowel de online oriëntatie op desktop (n=700) als op smartphone (n=500). In de berekening van de scores telden zowel vindbaarheid, themascores (Look & feel, Aanbod en Merk) en voorkeur mee.

Vindbaarheid site

ZilverenKruis.nl doet het vooral goed op vindbaarheid (het aantal consumenten dat de website van Zilveren Kruis bezoekt in hun online journey): 43% van de consumenten komt tijdens de oriëntatie op deze website. Ter vergelijking: nummers twee en drie CZ.nl en Menzis.nl worden respectievelijk 35% en 32% gevonden.

Van bezoek naar voorkeur

Met name de (kleinere) uitdagers in de markt worden relatief weinig gevonden, maar bij hen ligt de conversie (van bezoek naar voorkeur) wel hoog: DeFriesland.nl (43%), DSW.nl (39%), Consumentenbond.nl (36%), Independer.nl (35%) en Anderzorg.nl (33%).

 

Reageer op dit artikel