nieuws

HDI belooft adviseurs beterschap

Schade 3752

HDI zal alleen nog rechtstreeks contact opnemen met klanten om ze door te verwijzen naar hun eigen adviseur. Dat heeft de verzekeraar toegezegd in een gesprek met branchevereniging Adfiz. HDI kwam onder vuur te liggen door een oversluitactie waarbij verzekerden een aanbod werd gedaan waarbij hun beroepsaansprakelijkheidsverzekering zou worden ondergebracht bij een andere intermediair. De verzekeraar zegt de ontstane situatie te betreuren.

HDI belooft adviseurs beterschap

Adfiz heeft HDI laten weten tegen elke vorm van rechtstreekse benadering door verzekeraars te zijn. Aanleiding was een brief van de verzekeraar aan klanten die een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hadden lopen via Schouten Insurance International. Zij werden met een korting verleid over te stappen naar intermediair Koekenberg Van Vuuren. Ook kregen ze gratis cyberdekking aangeboden.

Tegenvoorstel

HDI heeft Adfiz laten weten dat de brief met oversluitkorting was ingegeven door een eerdere overstapactie van Schouten Insurance International (SII). Die zou klanten willen oversluiten naar risicodrager Markel, tevens het moederbedrijf van SII. In reactie hierop heeft HDI een tegenvoorstel willen doen.

HDI zegt niet te hebben geweten dat bij veel volmachtpolissen er naast Schouten Insurance nog een adviseur betrokken was als subagent. Waar een adviseur bekend was, is de communicatie rondom de oversluitactie via de adviseur verlopen, aldus HDI. Daar waar dit niet via de adviseur is gegaan, betreurt de verzekeraar dit.

Doorverwijzing

HDI verwijst in de brief naar kantoor Koekenberg Van Vuuren. Het aanbod van de verzekeraar kan echter ook worden verzilverd via de eigen adviseur, geeft het bedrijf aan. Adfiz heeft met Koekenberg Van Vuuren afgesproken dat klanten eerst naar hun eigen adviseur worden verwezen, alvorens de klant bij dit kantoor het adviestraject ingaat.

Adfiz tevreden

“Contact met de klant dient in beginsel altijd via de adviseur te verlopen”, zegt Adfiz. Volgens de brancheorganisatie heeft HDI gezegd dit principe te onderschrijven. Adfiz is tevreden met het resultaat dat klanten ook via de eigen adviseur gebruik kunnen maken met het aanbod van HDI. “Ook zijn wij blij met de toezegging dat het contact met de klant zich daadwerkelijk beperkt tot het doorverwijzen naar zijn adviseur.” De brancheorganisatie roept op overtredingen van deze toezegging kenbaar te maken bij het klachtenmeldpunt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.