nieuws

Zomerserie (slot): zeven vragen aan Tim Schoonbergen van Nedasco

Schade 1819

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De 30e in de reeks is Tim Schoonbergen van Nedasco. Hij sluit de Zomerserie 2016 als laatste in de reeks af.

Zomerserie (slot): zeven vragen aan Tim Schoonbergen van Nedasco

1.We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“De Inkomen- en Bedrijvendesk doen het erg goed. Vooral het persoonlijk contact en de aanwezige kennis wordt gewaardeerd. Dat vertaalt zich in een groeiend aantal adviseurs dat zaken met ons doet op zakelijk gebied. Dit onderstreept weer dat wij op de goede weg zijn en dat is fijn.
Wat in mijn ogen altijd te langzaam gaat is dat we ‘onder de motorkap’ bezig zijn een aantal procesverbeteringen door te voeren. Eigenlijk maken we daar prima vorderingen maar ik ben nu eenmaal ongelooflijk ongeduldig en dan gaat het gewoon nooit hard genoeg.”

2. Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“In de tweede helft van 2016 hopen we op het gebied van inkomen én bedrijven een aantal hele mooie extra mogelijkheden te kunnen bieden. Ik verwacht dat onze adviseurs hiervan gaan genieten. Ik heb al een preview gezien van onze nieuwe Inkomentool en die is zó mooi dat ik echt op het puntje van mijn stoel zit om de eerste reacties van onze adviseurs op te vangen.”

3. Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Mijn grote wens was om met mijn hele gezin een verre reis te maken. Ik ben net terug van een vakantie van bijna 4 weken naar Californië met mijn vrouw en drie kinderen. We hebben met de auto een rondreis gemaakt. Die ruimte, natuur, steden, de hoffelijke en vriendelijke Amerikanen, het is een hele mooie belevenis geweest. Door het jaar heen is het gezin druk met werk, school, sporten, muziek en is het soms best hectisch. Dan is 4 weken echt mét elkaar fijne en bijzondere herinneringen maken echt geweldig.”

4. Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“Waar ik me in het algemeen aan erger is negativisme en mensen die anderen aanwijzen als oorzaak van hun problemen. Probeer zélf in de context van het geheel er het beste van te maken en onderzoek wat jíj kunt doen. Dat werkt beter dan bijvoorbeeld verzekeraars of de AFM als oorzaak van jouw probleem te zien en daarin te blijven hangen. Bovendien maakt het je een leuker mens. Bij Nedasco willen wij graag de adviseurs ondersteunen die vooruit willen.”

5. Gebruik je je smartphone op vakantie? Waarvoor en hoe vaak?
“Ik gebruik de smartphone in de vakantie voornamelijk privé: internetten, reserveren, Whatsappen, foto’s maken en sturen. Toch kijk ik elke dag ook wel even naar de zakelijke mail of stuur ik soms een mailtje. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat dit puur uit nieuwsgierigheid is, niet omdat het nodig is. Gelukkig ben ik gedurende een aantal weken prima misbaar.”

6. Als je nichtje van 21 bij je komt voor advies, want ze wil een financieel advieskantoor beginnen, dan zeg je…
“Doen! Er zijn op dit moment zó veel mogelijkheden om tegen heel lage kosten een volwaardige adviespraktijk neer te zetten. En ik ben er echt van overtuigd dat de markt schreeuwt om advies, maar dat je die ook zelf een beetje moet creëren. Het draait voornamelijk om twee zaken: kennis en klanten. Bedenk voor jezelf goed wáár je passie ligt en goed in bent en zoek aanvulling op gebieden waar je dat niet bent. Zelfreflectie is dus erg belangrijk.”

7. Mijn boodschap aan het intermediair in Nederland is…
“Kijk niet naar het verleden, maar naar de toekomst. Focus je op de klantrelatie en blijf je kennis ontwikkelen. Ik zie zoveel succesvolle adviseurs dat ik me geen enkele zorgen maak over de toekomst van de adviseur.”

De hele Zomerserie 2016 staat hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.