nieuws

Zomerserie (20): negen vragen aan Cas Verhage van Nh1816 Verzekeringen

Schade 4472

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er in ieder geval zeven moeten beantwoorden. De twintigste in de reeks is Cas Verhage, directeur van Nh1816 Verzekeringen. Hij beantwoordde negen van de tien vragen.

Zomerserie (20): negen vragen aan Cas Verhage van Nh1816 Verzekeringen

1.We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“2016 is voor Nh1816 een uniek jubileumjaar; twee eeuwen als zelfstandige intermediaire schadeverzekeraar opereren is bijzonder om als bestuurder mee te maken. Naast het gewone verzekeringswerk, mooie omzetgroei, het verwerken van heel veel hagel- en waterschades, is er natuurlijk veel aandacht voor onze goede doelen projecten die in het teken staan van ons jubeljaar. Het is werkelijk buitengewoon om mee te maken welke emoties los komen bij het toekennen van sponsorbijdragen voor goede doelen. Daarnaast privé ook heel bijzonder want ik ben op 4 juli voor de eerste keer opa geworden (Luka Verhage)”.

2. Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“Wij zijn momenteel bezig om na te gaan hoe wij de uitwerking van onze strategische keuze, voor blijvende samenwerking met financieel adviseurs, verder kunnen verbeteren. Ofschoon wij, van de met ons samenwerkende partners de hoogste scores halen op het gebied van performance en kwaliteit, willen wij (opnieuw) hierin een nieuwe en grote stap voorwaarts maken; zodat wij de moderne concurrentie goed aan kunnen en daarmee een stap voor blijven. Daarnaast vieren we, met ons samenwerkende financieel adviseurs op 4 oktober ons jubileum in Carré. Daar gaan wij een bijzondere dag van maken.”

3. Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Met Ineke ga ik vooral in voor- en naseizoen graag een aantal weekendjes weg. Mallorca, Sevilla, Ibiza met het personeel, en onlangs zelf naar de Elzas gevlogen om daar lekker te genieten. In augustus ga ik met een vriend die ook piloot is een week door Europa vliegen. Na Marokko en de Noordkaap willen wij dit keer naar Letland, Estland en Litouwen gaan. En bij slecht weer gaat de vliegtocht richting Kroatië.”

4. Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“Mijn boodschap gaat over een (on)gelijk speelveld in de markt. Ik snap en zie dat de assurantiemarkt verandert, maar wat ik niet wil accepteren en waarover ik mij (te pas en te onpas) boos maak is dat er vaak nieuwe spelregels worden ontwikkeld die ten koste gaan van die intermediaire markt. Concurrentie vind ik prima en uitdagend, maar wel volgens dezelfde regels en toezichtkaders.”

5. Gebruik je je smartphone op vakantie? Waarvoor en hoe vaak?
“Niet alleen de smartphone wordt gebruikt voor vliegvoorbereiding, weersvoorspellingen en andere sociale media maar de iPad ook om boeken te lezen (ruim 600 titels op 1 device, super) En ik gebruik de smartphone – en daar gaat de vraag ook over – om, één maal per dag, de mail of Whatsapp te checken op urgente berichtgeving van mijn medebestuursleden of klanten.”

6. Van wie heb je het meest geleerd qua kennis en ervaring? En waarom?
“Van de veel te vroeg overleden Han van Elk, die voor Centraal Beheer destijds in West Nederland de bedrijvenmarkt commercieel organiseerde. Zijn kijk op het omgaan met klanten, je werkwijze en methode daarop in te stellen, en door te pakken, hebben mij toen veel bijgebracht als net gestarte accountmanager”.

7. Als je nichtje van 21 bij je komt voor advies, want ze wil een financieel advieskantoor beginnen, dan zeg je…
“RESPECT!! Met een goed ondernemingsplan, focus en lef kun je daarmee veel klanten tevreden stellen.”

8. Als ik het voor het zeggen had dan zou ik het woekerpolisdossier meteen oplossen door…
“…als verzekeraar je communicatie naar de financieel adviseurs en je verzekerden af te stemmen op de inspanningen die je daadwerkelijk doet. Gezien de financiële omvang en de grote belangen is een voortvarende oplossing niet denkbaar. Stem dan je verwachtingen richting de markt daar ook op af. Jammer genoeg verwacht ik dat dit dossier nog jaren zal voortslepen, hetgeen het imago van onze hele bedrijfstak niet ten goede blijft komen.”

9. Mijn boodschap aan het intermediair in Nederland is…
“Maak keuzes uit zelfvertrouwen! Welke klanten wil je (blijven) bedienen, bij welke verzekeraars koop je je diensten in, waar wil je over vijf jaar staan met je bedrijf, personeel en huisvesting etc. Kortom maak een bedrijfsplan en zorg dat je effectief en efficiënt blijft. Verzekerden hebben weinig geld over voor administratie, maar wel voor goed advies en praktische hulp bij schade. Schuw daarbij het gebruik van app’s en andere moderne hulpmiddelen niet.”

Voorgaande afleveringen van de Zomerserie 2016 staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.