nieuws

Zomerserie (19): zeven vragen aan Marcel van Dijk van CED

Schade 2087

In de zomerluwte komt amweb met een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Luchtig, maar toch prikkelend. We leggen ze tien vragen voor, waarvan ze er zeven moeten beantwoorden. De negentiende in de reeks is Marcel van Dijk, directeur marketing & sales bij CED.

Zomerserie (19): zeven vragen aan Marcel van Dijk van CED

1.We zijn halverwege 2016. Hoe zou je het jaar tot nu toe kenschetsen? Wat ging goed? Wat ging fout?
“2016 voelt voor mij vooral als het jaar waarin alle uitgezette activiteiten samenkomen. Drie jaar geleden zijn we bij CED de uitdaging aangegaan om de organisatie te transformeren van een expertisekantoor naar een full service dienstverlener in het schadedomein, van melding tot aan herstel. Met de overname van alarmcentrale SOS International begin dit jaar, is onze positie verder versterkt en hebben we een gerenommeerde speler toegevoegd aan onze organisatie op het gebied van hulpverlening. Tevens hebben we de eerste helft van dit jaar met succes het nieuwe CED schadeplatform aan de markt geïntroduceerd en hebben we veel nieuwe klanten kunnen aansluiten op ons herstelplatform. Als er zoveel ambities tegelijkertijd uitkomen, zorgt dat voor enorm veel energie in een organisatie.”

2.Wat hoop je dat er in de tweede helft van 2016 nog gebeurt?
“In het najaar presenteren we het nieuwe CED; een vernieuwde brand met een nieuw merkverhaal. Voor mij voelt dat echt als de bekrachtiging van het nieuwe CED. Ik weet zeker dat we met onze nieuwe uitstraling de markt gaan verrassen, maar vooral willen we onze klanten blijven inspireren om hun ambities waar te maken.”

3.Waar ga je heen met zomervakantie? En waarom?
“Ik ga met het gezin een rondreis maken door Montenegro. We gaan met kleine tentjes een nog vrij onbekend stukje Balkan, met een ongelofelijke diversiteit, ontdekken. Je vindt er bijvoorbeeld de diepste canyon van Europa en na de Grand Canyon de grootste ter wereld. Maar je vindt er ook schitterende baaien. Niet voor niets heeft Lonely Planet Montenegro uitgeroepen tot de must see van 2016.”

4.Als je één ding in de markt zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
“Ik denk dat er meer mensen naar Montenegro zouden moeten gaan, figuurlijk bedoeld natuurlijk. Wijk van de gebaande paden af en ga voor de zijwegen. Dat hebben we nodig in onze sector.”

5.Gebruik je je smartphone op vakantie? Waarvoor en hoe vaak?
“Toch wel. En vooral als fantastische bron om tot de meest geweldige ideeën te komen. Het hele internet staat vol met reviews, tips en trics. Niet de wijsheid van de reisbureaus, maar juist de kennis en ervaring van de locals komt daarmee binnen handbereik. Als je daar slim gebruik van maakt, brengt je dat op mooiste plaatsen tijdens je vakantie.”

6.Van wie heb je het meest geleerd qua kennis en ervaring? En waarom?
Toine Simons heeft mij ontzettend geïnspireerd. Toine is trainer/coach. Hij heeft mij laten inzien dat je gedachten de sterkste verandertool vormen die je bezit. Of het nu gaat om het ervaren van meer energie, omgaan met tegenslag of de kwaliteit van je relaties verbeteren: een verandering realiseer je eigenlijk door effectief te leren denken. Dit betekent dat verandering een levenskunst is die in je hoofd zit en die je prima onder controle kunt krijgen. Wat een verademing.”

7.Welk boek zou iedereen deze zomer moeten lezen en waarom?
“Het boek Nachttrein Naar Lissabon van Pascal Mercier heb ik in de afgelopen weken echt verslonden. Misschien wel omdat het zo mooi aansluit op wat ik van Toine Simons heb meegekregen. Dit boek gaat over het kantelend bewustzijn, over je gedachten een nieuwe bestemming geven. Eigenlijk een must read voor iedereen in de verzekeringsmarkt.”

Voorgaande afleveringen van de Zomerserie 2016 staan hier.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.