nieuws

CFD en Odin starten schadeloket voor intermediair

Schade 6271

Intermediairvereniging CFD en de stichting Odin hebben het Nationaal Schadeloket Intermediairs (NSI) geopend. Daarmee willen ze advieskantoren gaan helpen met het afwikkelen van schades van hun klanten. Het loket is opgericht in samenwerking met letselschadebedrijf Flyct en schaderegelingsbureau Schadehulp.

CFD en Odin starten schadeloket voor intermediair

Het NSI is speciaal gericht op bijzondere schadegevallen die extra aandacht vragen omdat er sprake is van letsel, contra-expertise of een complexe schade. Via het loket kunnen gediplomeerde experts worden ingeschakeld. “Hiermee garandeert het intermediair de best mogelijke belangenbehartiging voor zijn klant. De experts achter het NSI kunnen in de meeste gevallen hun kosten declareren bij één van de bij de schade betrokken verzekeraars. Daardoor is de dienstverlening ook laagdrempelig voor intermediairs en hun klanten.” Valt het aantal uren tegen, of blijkt een claim niet verhaalbaar, dan brengen de partners Flyct (het fusieresultaat van Korevaar van Dijk en Europrotector) en Schadehulp achteraf geen kosten in rekening. “Dat is een belangrijke extra bescherming voor de consument.”

Ook voor online klanten
Het schadeloket is toegankelijk voor alle consumenten, ook voor klanten die zich online verzekerd hebben. “Als er een schade is, is vaak niet bekend hoe dit het beste kan worden aangepakt. Ook weten verzekerden niet of de verzekeraar in kwestie wel voldoende uitkeert of voldoende ondersteunt bij een verhaalschade. Dankzij het NSI kunnen consumenten nu bij elk willekeurig intermediair aankloppen om bijzondere schades te laten behandelen. Of om een second opinion te vragen als er onenigheid is over de schade-uitkering van een verzekeraar. Vooral bij grotere schades is het inschakelen van een eigen expert van groot belang. Dit kan nu eenvoudig en meestal zonder kosten via elk intermediair worden geregeld.” De adviseur meldt de zaak bij het NSI-loket. “Als het intermediair daarnaast ook hulp verleent bij het verzamelen en leveren van de eerste documenten, wordt via het NSI een verrichtingentarief betaald.”

Uitbesteding
Voor een vast tarief kunnen adviseurs ook de behandeling van standaardschades uitbesteden via het NSI. “Deze dienst is ontwikkeld om kleinere kantoren te ontzorgen, waarbij de kwaliteit op hoog niveau blijft. Ook kantoren met bijvoorbeeld een tijdelijk capaciteitsprobleem kunnen bij het NSI terecht.”
Odin kwam vorige maand met een SOS-dienst voor consumenten die problemen ondervinden bij de afhandeling van (letsel)schade.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.