nieuws

Assurantiebedrijven lanceren samen campagne rond ziekteverzuim

Schade 2316

Tien assurantiebedrijven, verzameld onder de vlag van Immensa, lanceren een gezamenlijke publiciteitscampagne rond ziekteverzuim en de risico’s die dit voor werkgevers met zich meebrengt. Onder het motto ‘Uw werknemer? Uw probleem.’ wordt een aantal situaties in beeld gebracht waarin ziekteverzuim bijna onontkoombaar op de loer ligt met als boodschap ‘Maak van uw probleem ons probleem.’

Assurantiebedrijven lanceren samen campagne rond ziekteverzuim

André Vendrig, voorzitter van de Raad van Bestuur van Immensa, ziet de campagne vooral als een middel om de doelgroep bewust te maken van de risico’s van ziekteverzuim: “Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar kan voor werkgevers grote gevolgen hebben. Wat niet iedereen zich realiseert, is dat slechts een kwart van het ziekteverzuim zijn oorzaak vindt op het werk. De rest komt voort uit ziekte, hobby of sport. Met deze campagne willen wij de werkgever doordringen van de noodzaak van een effectief verzuimbeleid, en meteen onze diensten aanbieden als specialist in verzuimverzekeringen, arbodienstverlening en deskundige advisering.”

Samenwerking
Volgens Vendrig vormt de nieuwe campagne een bewijs van de slagkracht van Immensa als coöperatie. “Een campagne als deze hadden we als Immensa-leden nooit gerealiseerd als we het niet samen hadden gedaan. Op deze manier krijg je op landelijk niveau voor elkaar wat op regionaal niveau niet zou lukken. En dat met behoud van de identiteit van elk afzonderlijk bedrijf.”

Tot Immensa behoren Claeren Risicobeheersers, Driekleur Verzekeringen, Geerts Financiële Dienstverleners, Heilbron Assurantiën, Klap Makelaars in Assurantiën, De Leeuw Assurantiën, De Witte Assurantiën, VeltenGroep, Verheul Groep, Weitenberg Assurantiën.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.