nieuws

Vergelijkingsbehoefte onder adviseurs groeit

Schade

De behoefte aan snel en compleet vergelijken neemt toe. Dat concludeert Meetingpoint op basis van cijfers over 2015. Het aantal transacties op het mp4all-platform groeide vorig jaar met 37 % ten opzichte van 2014. 

Vergelijkingsbehoefte onder adviseurs groeit

Met name op de markt voor schadeverzekeringen particulier is de concurrentie hevig. Meetingpoint biedt met mp4all de financieel adviseur de mogelijkheid verzekeringsproducten en –pakketten te vergelijken. “De financieel adviseur heeft duidelijk behoefte aan een objectief, helder en compleet overzicht”, zegt Reinier van der Heijden, directeur Meetingpoint.

Van der Heijden: “In 2015 hebben we veel aandacht besteed aan het verbeteren van de user interface op mp4all. Zo hebben we de zoekfunctionaliteit verbeterd, en is er een archieffunctie ontwikkeld waardoor de adviseur te allen tijde zijn acties kan inzien.” Gebruikers zijn volgen Van der Heijden zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van het online platform en zouden daarnaast meer verzekeraars in de vergelijker opgenomen willen zien worden. Om daarin te voorzien kunnen adviseur zelf aangeven in mp4all welke maatschappij, product of functionaliteit wordt gemist.

Individuele AOV-producten
Op verzoek van de adviseurs is Meetingpoint vorig jaar aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een propositie op het gebied van individuele AOV-producten. Vanaf komend voorjaar biedt Meetingpoint een digitaal klantprofiel om de adviseur te helpen bij het efficiënter opstellen van AOV-advies. De gegevens die de ondernemer invult in het digitale klantprofiel kunnen door de adviseur worden hergebruikt voor vergelijken, offreren en aanvragen.

Forse besparing
Het inventarisatiemodel van Adfiz, dat gebaseerd is op de wettelijke eisen voor passend AOV-advies, diende als basis voor het digitale klantprofiel. In mp4all wordt de vergelijking van zowel premie- als productvoorwaarden zonder waardeoordelen weergegeven. Dit moet leiden tot een forse besparing per AOV-adviesdossier.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.