nieuws

Fleur Dujardin: ‘Inshared wil schadeportefeuilles van andere verzekeraars servicen’

Schade 7277

Zeven jaar na de oprichting heeft InShared een nieuwe vrouw aan de top. Fleur Dujardin (41) kan dit jaar geen zwarte cijfers schrijven, maar ze heeft wel ideeën over hoe InShared kan groeien. Door bijvoorbeeld de schadeportefeuilles van andere verzekeraars te servicen. Voordeel voor hen: hoge klanttevredenheid en lage kosten. Dujardin zegt in een interview met am: “We kunnen ons volume verdubbelen en toch hetzelfde aantal fte behouden.”

Fleur Dujardin: ‘Inshared wil schadeportefeuilles van andere verzekeraars servicen’
Fleur Dujardin van InShared.

InShared bestaat inmiddels zeven jaar. Onlangs namen de twee oprichters, Herberth Samsom en Felix Tenniglo afscheid van het bedrijf. Ze verkochten plotsklaps hun aandelen en vertrokken. Ze gingen zo snel dat er niet eens een overdracht plaatsvond met de opvolgster: Fleur Dujardin. Ze was net een paar maanden aan het werk voor Achmea Internationaal en kon meteen doorschuiven naar de open plek bij InShared.

Dujardin: “Ik was commercieel directeur bij Ohra toen in 2009 InShared, Allsecur en Ditzo begonnen. Ik heb daar met positieve jaloezie naar gekeken. Het zijn heldere concepten, die sterk werden uitgedragen met een mooie belofte. Dat wilde ik ook wel. Zonder enige legacy in systemen, mensen en klanten vanaf scratch beginnen. Daar werd ik enthousiast van. Ik vind het dus fantastisch om hier te zitten. Ik had een leuke rol bij Achmea internationaal, maar dit is nog leuker. In verzekeringen is dit wel de mooiste baan.”

Is InShared wel echt succesvol?
Dujardin: “Ik vind dat de belofte van 2009 nog steeds waar gemaakt wordt. InShared heeft een eigen en onderscheidende kleur in de sector. We zijn echt anders dan andere verzekeraars. We zijn vernieuwend, groeien hard en er zijn sinds de oprichting grote stappen gezet. De Hema-portefeuille is er bij gekomen. En er is een digitaal schadeproces bedacht en neer gezet, dat klanten in een paar minuten bedient. De groeicijfers zijn ook prima. We groeien dit jaar met 30% in klanten. Ze zijn ook tevreden. Onze NPS zit op 27, dat is ongehoord in deze sector. Klanten en concurrenten hebben veel aandacht voor ons. En men kijkt professioneel naar het platform dat we hebben.”

Hoeveel klanten heeft InShared?
“Grofweg hebben we een half miljoen polissen en een kwart miljoen klanten.”

Wat is je missie?
“Onze grootste doelstelling is blijven groeien en innoveren. We willen zaken beter maken voor de klant. Er staat een basisbedrijf dat nog veel meer volume aan kan. We hebben nu 30 fte hier, maar we kunnen zo verdubbelen in volume zonder enige groei in personeel en kosten. Dat is het gevolg van de digitalisering van het proces. Het is eigenlijk doodzonde als we blijven hangen op een volume zoals we dat nu hebben. Dus die groei moet minimaal zo blijven doorgaan, maar liever nog forser. Als er portefeuilles in het land zijn, waarvan partijen willen dat ze tegen lage kosten geserviced worden, dan gaan we graag in gesprek. Ik kijk naar alle routes die tot groei leiden.”

Zijn er echt grote partijen die hun schadeportefeuille bij jullie zouden willen stallen?
“We willen het wel en kijken er serieus naar. Er gebeurt zo veel in schadeland. Iedereen let op de kosten en wat je aan premie kunt vragen. Als je het dan goedkoper en sneller kunt inregelen, dan zou het zo maar kunnen gebeuren dat wij dat doen voor andere partijen. Een aantal jaren geleden zag je dat veel verzekeraars zich op diversificatie richtten, maar nu zie je echt weer een trend richting kernactiviteiten. Verzekeraars in binnen en buitenland willen zich richten op waar ze echt goed in zijn en wat past bij hun bedrijfsmodel. En wij hebben forse groei nodig om het businessmodel goed te laten werken”.

Wordt er winst gemaakt door InShared?
“Dat wordt dit jaar wel een uitdaging. We hebben last van de hagelschade. Het gaat om veel woning- en autoschade. Samen met groeiende letselschade zorgt dat er voor dat het lastig wordt om dit jaar winst te maken.”

Het hele interview met Fleur Dujardin staat in am:26 dat morgen op de mat ligt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.