nieuws

Unigarant beëindigt samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Schade

Unigarant beëindigt per 1 januari 2016 de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Dit heeft het verzekeringsbedrijf van ANWB woensdag laten weten aan Stichting Toetsing Verzekeraars. Unigarant geeft aan de focus volledig te willen leggen op het eigen klanttevredenheidsonderzoek.

Unigarant beëindigt samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren

De verzekeraar heeft het Keurmerk sinds 2011. Unigarant wordt sindsdien periodiek getoetst. Hierbij wordt gekeken of aan alle normen van het Keurmerk met betrekking tot klantinformatie, dienstverlening, bereikbaarheid, klanttevredenheid en kwaliteitsbeleid van verzekeraars wordt voldaan.

Lidwien Suur, Algemeen directeur Unigarant, geeft aan een stap verder te willen gaan in de klantvriendelijkheid en wil daarom alle tijd en energie steken in de wensen van de klant. “Wij zijn er trots op dat we in 2012 en 2014 zijn uitgeroepen tot ‘Klantvriendelijkste verzekeraar’, de tweede plaats hebben behaald in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2014 en dagelijks hoge waarderingen ontvangen voor het contact met onze klanten bij vragen en schadeafhandeling. Maar het is kiezen of delen en we willen onze tijd nu gebruiken om ons onderscheidend vermogen op het gebied van kwaliteit en service verder uit te bouwen. Daarbij willen we niet zo zeer gebonden zijn aan een algemene richtlijn van klantgerichtheid”, aldus Suur.

Vanaf 1 januari 2016 zal Unigarant haar klantentevredenheid zelf meten. Een onafhankelijk bureau meet dagelijks de klantervaringen met behulp van de Net Promoter Score. Jaarlijks delen ruim 50.000 klanten hun ervaringen met Unigarant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.