nieuws

Ditzo introduceert schade melden via WhatsApp

Schade

Ook bij verzekeraar Ditzo is het voortaan mogelijk schade te melden via WhatsApp. Ditzo hoopt met WhatsApp het schadeformulier overbodig te maken en klanten sneller van dienst te zijn. “Aan het gehannes met het papieren schadeformulier op de motorkap na het raken van een paaltje, komt een einde”, aldus Ditzo.

Ditzo introduceert schade melden via WhatsApp

Miriam Martinus, adjunct-directeur bij Ditzo, vindt dat mensen momenteel nog te lang bezig zijn met het indienen van een schadeclaim. “Het invullen van een schadeformulier is tijdrovend. Daarna moet je het scannen en mailen, of ouderwets via de post versturen. Allemaal handelingen die tijd kosten en nu niet meer nodig zijn”, zegt Martinus.

Drie foto’s
Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan minimaal drie foto’s sturen van de schade. “Een foto van stormschade op het dak is duidelijker dan een heel verhaal per post of mail. Handig is dat via Whatsapp meteen het adres van het dichtstbijzijnde reparatiebedrijf wordt getoond in een kaart. Daardoor hoeven klanten niet te zoeken”, aldus Martinus.

Juridische afwikkeling
Bij schade in het verkeer waarbij meerdere auto’s zijn betrokken, moet nog wel het schadeformulier worden ingevuld. Dat heeft te maken met de juridische afwikkeling. Klanten kunnen in deze gevallen al wel via WhatsApp een foto van het schadeformulier sturen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.