nieuws

Goedkopere zorgverzekeraars scoren hoger bij klant

Schade

Er bestaat geen verband tussen de klanttevredenheid van zorgverzekeraars en de hoogte van de zorgpremie. Zo is de service van een dure verzekeraar niet beter dan die van een goedkopere. Klanten met een lagere premie beoordelen hun verzekeraar zelfs beter.

Goedkopere zorgverzekeraars scoren hoger bij klant

ZorgWijzer.nl komt tot deze conclusies na onderzoek onder 30 maatschappijen en meer dan 3.500 klantbeoordelingen. De vijftien goedkoopste zorgverzekeraars behalen een gemiddeld klantcijfer van een 7,8 en de vijftien duurdere een 7,5. PNOzorg scoort het beste met een 8,6 en De Amersfoortse is de enige verzekeraar die een rapportcijfer onder de 7 haalt (6,4). In het onderzoek zijn alleen die zorgverzekeraars meegenomen die op Zorgwijzer.nl meer dan 20 klantbeoordelingen hebben. Het klantcijfer is gebaseerd op een gemiddelde beoordeling van de onderdelen: premie, service, zorgkeuze en aanvullende verzekering.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.