nieuws

‘Te veel keurmerkhouders scoren magere voldoende’

Schade

Volgens het Keurmerk Klantgericht Verzekeren scoren te veel keurmerkhouders een magere voldoende bij het thema-onderzoek naar reisverzekeringen. De meeste reisverzekeraars kregen een voldoende, maar dat is volgens het Keurmerk niet goed genoeg. “Hoewel de 24 getoetste reisverzekeraars op één na een voldoende scoren op de getoetste keurmerknormen, is het gemiddelde resultaat met een score van 64% op alle onderzochte aspecten mager. Dat moet echt beter”, zegt Ron van Kesteren, directeur van het Keurmerk.

‘Te veel keurmerkhouders scoren magere voldoende’

Uit het onderzoek blijkt dat ruim 67% van de reisverzekeraars niet duidelijk communiceert over de voorwaarden van het product. Zo zou vaak niet duidelijk zijn dat er sprake is van een eigen risico bij schade. Ook is bij wintersportverzekeringen niet duidelijk dat de medische kosten niet gedekt worden. Ruim 33% van de keurmerkhouders moet de informatie op de website aanpassen en 37% moet de polisvoorwaarden veranderen. “Wij willen dat keurmerkhouders gerichte informatie geven over de dekking van medische kosten tijdens de wintersport en de eventuele noodzaak om die aanvullend te verzekeren”, aldus Van Kesteren.

De keurmerkhouders krijgen nu drie maanden de tijd om een verbeterplan te maken. Eind 2016 zal er een vervolgonderzoek worden gedaan om te kijken of de verzekeraars zich hebben verbeterd. “We gaan ervan uit dat het resultaat dan veel beter is want een gemiddelde score van 64% is echt te laag voor een keurmerkhouder. Je mag (80%) verwachten’, zegt Van Kesteren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.