nieuws

CED introduceert schade melden via WhatsApp

Schade

CED introduceert donderdag tijdens am:innosurance een nieuwe mobiele dienst voor schadeafhandeling: klanten kunnen hun schade melden via WhatsApp. Het gaat in eerste instantie om een pilot, die later uitgebreid kan worden.

CED introduceert schade melden via WhatsApp

Marcel van Dijk, commercieel directeur van CED, vertelt tijdens het innovatiecongres over de all channel experience van CED op het gebied van schadeafhandeling bij. Daar komt in de vorm van de pilot met WhatsApp een nieuw kanaal bij. Gedupeerden kunnen hun schade via de berichtenservice op hun mobiel melden. In eerste instantie gaat het om kleine schades, zonder acute noodhulp en binnen kantoor uren. Later wil CED de service verder uitbreiden en WhatsApp als volwaardig kanaal toevoegen.

CED wijst op het belang van de mate van bereikbaarheid als de reden voor de WhatsApp-pilot. Klanten willen zelf kunnen kiezen hoe ze in contact komen met hun verzekeraar op het moment dat ze schade hebben. Centraal Beheer Achmea lanceerde eerder deze week al ‘Even Appen’, een eigen service in de app van de verzekeraar die erg lijkt op WhatsApp.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.