nieuws

Pricewise: ‘Mooie pr-stunt van Ditzo’

Schade

Pricewise heeft de opschudding die Ditzo veroorzaakte met zijn blog over de vergoedingen die het aan vergelijkingssites moet betalen weggezet als een pr-stunt. De vergelijker roept het directe label van ASR op om transparant te zijn over hun eigen budgetbestedingen.

Pricewise: ‘Mooie pr-stunt van Ditzo’

Ditzo liet begin maart onderzoek doen naar de provisiekosten die het aan vergelijkingssites betaalt en kwam tot de conclusie dat vergelijkers tot € 200 aan kosten rekenden voor een autoverzekering met een premie van € 400 per jaar. Independer en Pricewise, dat € 120 ontvangt, lieten weten zich niet te herkennen in de resultaten en als reactie daarop blogde Ditzo afbeeldingen van facturen van de vergelijkers. “Een mooie pr-stunt van Ditzo, dat pleit voor meer transparantie”, reageert Pricewise. “Terwijl het consumenten diezelfde transparantie tegelijkertijd ontneemt.”

Pricewise zou graag zien dat Ditzo ook open is over de kosten die het label zelf maakt: “Het zou DItzo sieren als ze ook de facturen van al hun jaarlijkse mediabestedingen zou publiceren. En de acquisitiekosten van deze inspanningen zou doorberekenen in de kosten per polis/klant. Bij deze investering kun je je afvragen of de voorkeur van de consument uitgaat naar dure TV spotjes of naar vergelijkingssites, die een transparante vergelijking voor consumenten mogelijk maken.”

Independer liet eerder ook weten zich niet te herkennen in de aantijgingen van Ditzo, dat de samenwerking met vergelijkers voorlopig heeft stopgezet.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.