nieuws

Aegon en NN vertrekken als aandeelhouder Meetingpoint

Schade

Meetingpoint past haar business model aan om de toegankelijkheid voor andere aanbieders verder te vergroten. Deze strategische heroriëntatie leidt tot een herschikking binnen de huidige aandeelhouders: NN en Aegon vertrekken. Dat maakt het platform voor intermediairs vandaag bekend.

Aegon en NN vertrekken als aandeelhouder Meetingpoint

Reinier van der Heijden, directeur van Meetingpoint, zegt dat het bedrijf bezig is met een strategische heroriëntatie en heeft besloten door te groeien naar een ander businessmodel. “In dit nieuwe model zijn de kosten flexibel en direct gerelateerd aan de door ons geleverde toegevoegde waarde, zoals transacties”, aldus Reinier van der Heijden, directeur Meetingpoint. “Ook met de bestaande partijen voeren wij momenteel gesprekken hierover. In die gesprekken hebben wij gezamenlijk met Nationale-Nederlanden en Aegon geconstateerd dat een aandeelhouderschap in Meetingpoint voor beide kanten geen verdere toegevoegde waarde biedt. De producten van deze verzekeraars blijven overigens wel gewoon beschikbaar op mp4all.Daarnaast onderzoeken wij op dit moment welke verdere partnerships wij kunnen aangaan om onze positie nog verder te versterken.”

De adviseur
Sandra Verdoold, General Manager Meetingpoint, geeft aan dat Meetingpoint gefocust blijft om de adviseur ‘zo optimaal mogelijk’ te ondersteunen. “We merken dat adviseurs grote behoefte hebben aan het snel en eenvoudig vergelijken van provinciale pakketten en producten van zoveel mogelijk verschillende aanbieders. Daarom zijn wij recentelijk de samenwerking met DAK aangegaan en zullen wij binnenkort onze vergelijkers verder uit gaan breiden met een individuele AOV-vergelijker”.

Groei in aanvragen
De afgelopen jaren heeft Meetingpoint haar productaanbod op mp4all op het gebied van Schade Particulier verder gecomplementeerd. Momenteel zijn vrijwel alle schade particuliere schadeproducten van ASR, NN, Reaal, Generali, Delta Lloyd, Aegon, Avéro Achmea, Europeesche en Budgio beschikbaar. Mede hierdoor en de lancering van de Pakketvergelijker en de Autovergelijker heeft Meetingpoint in 2014 een groei in aanvragen doorgemaakt van ruim 100%. Deze trend zet zich door in het eerste kwartaal van 2015.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.