nieuws

Verzekeraars laten kansen liggen in persoonlijke benadering consument

Schade

Verzekeraars benaderen consumenten allemaal op dezelfde manier terwijl de consument juist behoefte heeft aan een benadering op maat. Dit zegt het Amsterdamse internetbureau Virtual Affairs. Reden om InsuranceRight te introduceren, een softwareoplossing waarmee marketeers hun klanten online op een flexibele en persoonlijke manier kunnen bedienen.

Verzekeraars laten kansen liggen in persoonlijke benadering consument

Volgens Virtual Affairs verschuift hierdoor het primaat bij verzekeraars van IT’ers naar marketeers. In het onderzoek onderscheidt het bedrijf een aantal ontwikkelingen in de verzekeringsbranche. Zo verschuift de focus van het leveren van producten naar het leveren van diensten. Om klanten op maat van advies te kunnen voorzien, is het nodig ze proactief te benaderen, gebruik te maken van klantmonitoring, snel te reageren op klantvragen en persoonlijke oplossingen te bieden.

Verwachting
“Consumenten verwachten in toenemende mate dat verzekeraars op de hoogte zijn van hun situatie. Verzekeraars kunnen hierdoor een grote rol spelen in het leven van verzekerden”, zegt Enrico Pruis, commercieel directeur bij Virtual Affairs. “Toch laten veel verzekeraars deze kansen liggen. Daarom hebben we InsuranceRight ontwikkeld, zodat ze aan de wensen van consumenten kunnen voldoen.” IAK Verzekeringen, een van de verzekeringslabels van Unirobe Meeùs Groep (UMG) en Onlia, een nieuw internationaal Achmea-label, maken al gebruik van deze oplossing. “Met de front-end oplossing InsuranceRight kunnen verzekeraars in een periode van enkele maanden een directe verzekeraar neerzetten, in binnen- of buitenland”, aldus Pruis.

Onderzoek
Virtual Affairs heeft gebruik gemaakt van onderzoek van Ir. Inge van der Lee, die voor haar master thesis Industrial Design Engineering (TU Delft) onderzoek deed naar het verbeteren van klanttevredenheid in het online verzekeringsdomein. Van der Lee voerde haar onderzoek uit bij Virtual Affairs. Het internetbedrijf heeft onder meer Nationale-Nederlanden (NN), Meeùs, Rabobank en Achmea als klant.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.