nieuws

Ohra: ‘Kroodle-klant wordt de casa uitgeschopt’

Schade

“Lieve bijna ex-Kroodle klant. Grote kans dat je bijna onverzekerd bent. Je wordt namelijk de casa uitgeschopt door je verzekeraar. Niet getreurd, wij bieden je graag onderdak en je mag net zolang blijven als je zelf wilt.” Met die tekst haakt Ohra op Facebook in op het feit dat Aegon het merk Kroodle alleen nog inzet voor autoverzekeringen.

Ohra: ‘Kroodle-klant wordt de casa uitgeschopt’

Kroodle, het Facebook-label van Aegon, legt de focus alleen nog op autoverzekeringen via het ‘pay-as-you-drive’ principe: CarKroodle Alle andere verzekeringen, zoals aansprakelijkheid, inboedel, opstal, reizen, scooters en gadgets worden stopgezet. Kroodle-klanten hebben bericht gekregen dat zij op zoek moeten naar een andere verzekering. De producten hebben volgens Aegon niet aan de verwachting voldaan.

Twee jaar geleden zag Kroodle (Aegon/Meeùs) het levenslicht. De eerste Facebook-verzekeraar was geboren. In juni zei Kroodle-manager Dennis Westerhuis nog dat Kroodle niet alleen een verzekeraar is, maar vooral een innovatieplatform van Aegon waar nieuwe dingen uitgeprobeerd kunnen worden. “Facebook was daar twee jaar geleden een interessant kanaal voor. Het is echter maar één van de dingen die we ontwikkelen”, aldus Westerhuis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.