nieuws

‘Aegon zet intermediair buitenspel’

Schade

Aegon heeft brieven verstuurd aan klanten van het intermediair met het verzoek zich te registreren op Mijn Aegon. “De brief lijkt onschuldig, maar de adviseur wordt op deze manier buitenspel gezet en de klant komt steeds meer in het web van Aegon”, zegt Banier Paasman van Paasman Adviesbureau. 

‘Aegon zet intermediair buitenspel’

De Naaldwijkse adviseur is inmiddels door een tiental van zijn klanten gebeld met de vraag wat dit te betekenen heeft, of hij op deze manier buitenspel wordt gezet en of zij zich inderdaad moeten registreren op Mijn Aegon? “Dat een maatschappij de klant op deze manier naar zich toetrekt, vind ik gewoon grof”, zegt Paasman, die al dertig jaar zaken doet met Aegon. “Ik vind juist het persoonlijk contact met mijn klanten belangrijk en vind dat het niet alleen maar online moet. Natuurlijk kunnen ze bij mij ook online, via e-mail of een online formulier, hun schade melden of een mutatie doorgeven. Maar ik streef naar persoonlijk contact.”

Service
Aegon laat weten dat het om een service aan de klant gaat. “Wij hebben de brief, voordat hij uitgestuurd werd, getoetst onder zowel adviseurs als consumenten. Daar waren geen bezwaren tegen. Nadat de brief verstuurd was, kwam er een klacht van een tussenpersoon dat niet duidelijk was dat de klant nog altijd voor advies bij zijn adviseur terecht kan. Daarop hebben wij de brief aangepast, waarin wij dat uitdrukkelijk melden”, aldus woordvoerder Alexander Kuipers. “Bovendien gelden voor Mijn Aegon heldere distributieregels. Wij sturen geen commerciële uitingen naar klanten van het intermediair en klanten van het intermediair krijgen op Mijn Aegon ook geen commerciële uitingen te zien. Het is echt een service aan de consument waarbij zij hun polissen kunnen inkijken, mutaties kunnen doorgeven dan wel een schade kunnen melden. Zaken waarvoor de consument ook geen geld betaalt aan het intermediair. Wij halen dus geen omzet weg. Bovendien krijgt de adviseur in zijn eigen systeem de melding als de consument iets heeft aangepast. Wij vinden het uiteraard heel vervelend dat deze adviseur zich gepasseerd voelt. Dat is niet onze bedoeling”, aldus Kuipers.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.