nieuws

Nh1816 gaat online platform voor lokale adviseurs opzetten

Schade

Verzekerd met Advies is het nieuwe concept van Nh1816 dat eind deze maand online komt. De website moet een platform worden voor lokale advieskantoren. Janwillem Swart, marketingmanager van Nh1816, vertelt aan de hand van vijf vragen van am: meer over het initiatief van de verzekeraar.

Nh1816 gaat online platform voor lokale adviseurs opzetten

Wat houdt Verzekerd met Advies precies in?
“Als je nu googelt op ‘autoverzekering’, krijg je 1,4 miljoen hits. Iedereen vecht om op die eerste pagina te komen en de concurrentie gaat allemaal op basis van prijs. Wij willen de consument juist laten kiezen voor een adviseur. Wij gaan de adviseurs presenteren. We kunnen hen helpen in hun online zichtbaarheid. We bieden met een grote groep adviseurs een online platform met de ‘ouderwetse’ pakketten. Maar je kiest wel voor een adviseur. Je kan je verzekering niet afsluiten, maar aanvragen bij de tussenpersoon.”

Waarom komen jullie met dit platform?
“Er is een grote groep consumenten die online naar verzekeringen zoeken, maar toch op zoek zijn naar een stukje advies. Zij worden vaak aan hun lot overgelaten. Op Independer kiezen zij bijvoorbeeld maar voor de middelste premie. Niet de laagste, maar ook niet de hoogste, dat lijkt dan vertrouwd. Wij gaan geen premies vergelijken, maar we bieden één product aan.”

Is er, met slechts één product, dan nog wel sprake van een advies?
“We zorgen ervoor dat het intermediair zijn advies uit kan brengen. Dat advies kan een verzekering van ons zijn, maar ze kunnen ook kiezen voor een andere verzekeraar. Het levert de tussenpersoon in ieder geval een klant op. We zullen ook transparant communiceren over de klanttevredenheid van de adviseur. Iedereen kan zien wat andere klanten van de adviseur vinden.”

Nou zullen jullie het ook niet uit goedertierenheid doen. Wat hopen jullie uit het nieuwe platform te halen?
“We zijn een soort Gouden Gids van adviseurs, maar wel met een product erachter. Wij hopen natuurlijk dat de verzekering die gekozen wordt er één van ons is. De bedoeling is dat we er totaalrelaties bij krijgen.”

Wanneer komt de website online?
“We gaan op 28 april live met een beperkt aantal regio’s, dat noemen we de soft launch. We beginnen met veertig kantoren. Uiteindelijk gaan we naar landelijke dekking. Er zijn nu honderd adviseurs die zich al aangemeld hebben. We willen uiteindelijk naar tweehonderd.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.