nieuws

Klant berekent premie en kiest adviseur op nieuw platform Nh1816

Schade

Nh1816 Verzekeringen introduceert vandaag officieel het online platform Verzekerdmetadvies.nl. Hierop kunnen klanten premies berekenen en een intermediair kiezen. Ook kunnen consumenten intermediairs met elkaar vergelijken. “Adviseurs zijn relatief slecht vindbaar op internet, terwijl naar verwachting in 2020 zo’n 70 procent van de verzekeringen online wordt afgesloten”, aldus Nh1816.

Klant berekent premie en kiest adviseur op nieuw platform Nh1816

De maatschappij uit Oudkarspel was van de zomer al met een beperkte groep adviseurs gestart met het nieuwe platform. Die pilotfase is nu voorbij. Op Verzekerdmetadvies.nl kunnen consumenten op basis van hun locatie zien welke intermediairs zich in hun omgeving bevinden. Vervolgens kunnen ze per verzekering die ze willen afsluiten een intermediair kiezen en direct de premie berekenen. “We willen op deze manier de adviseur toegankelijker maken voor de consument”, zegt Janwillem Swart, marketing manager van Nh1816 Verzekeringen. “In plaats van een verzekering af te sluiten bij een anonieme verzekeraar ver weg kunnen consumenten online bij hun lokale adviseur terecht. Herkenbaar, vertrouwd en dichtbij.”

Faciliteren
Op dit moment telt het platform 100 tussenpersonen. Dit aantal moet in 2015 doorgroeien naar 200. Het zijn allemaal lokale intermediairs met een aanstelling van Nh1816 Verzekeringen. De verzekeraar uit Noord-Holland biedt deze dienst bewust voor intermediairs die online in hun strategie hebben opgenomen. Swart: “Wij willen de tussenpersonen die zich op online richten een zet in de goede richting geven.” Nh1816 ondersteunt hen behalve met Verzekerdmetadvies.nl ook met social media-trainingen en online scans en het biedt intermediairs de mogelijkheid om gericht e-mailmarketing in te zetten.

Lokaal
Consumenten die op Verzekerdmetadvies.nl komen, krijgen op basis van hun locatie een aantal intermediairs in hun regio te zien. “De relatie tussen klant en intermediair is altijd lokaal geweest. Dat hebben we vertaald naar ons platform”, zegt Swart. Adviseurs worden door hun klanten ook beoordeeld. Swart: “Voorheen vroeg je aan mensen in je omgeving bij wie ze hun verzekering afsloten. Naar die persoon ging je vervolgens. Van dat principe maken we gebruik.” Op Verzekerdmetadvies.nl staan de beoordelingscijfers per adviseur vermeld. De beoordelingen gaan alleen over de diensten van het intermediair in combinatie met Nh1816-posten. Directeur Cas Verhage liet al eerder weten dat hij weinig voelt voor samenwerking met bestaande initiatieven als Advieskeuze.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.