nieuws

Credit Life ook in garantieverzekeringen

Schade

Credit Life International heeft zijn aanbod aan verzekeringsproducten verder uitgebreid met garantieverzekeringen. De van origine Duitse verzekeraar grijpt de gelegenheid aan om zijn merkidentiteit op te frissen, onder meer met de nieuwe slogan ‘die Sicherheitsmanufaktur’.

Credit Life ook in garantieverzekeringen

Credit Life gaat garantieverzekeringen aanbieden aan producenten en distributeurs van motorvoertuigen, huishoudelijke apparaten (witgoed), consumentenelektronica en sport- en hobby-apparatuur (vrijetijdsproducten).

Maatwerk
Het bedrijf mikt op maatwerk in verzekeringsconcepten. “Ons merk staat voor individuele en innovatieve prestaties”, aldus bestuurslid Andreas Schwarz. Daarbij staat de ICT centraal: alle producten kunnen worden geïntegreerd in de processen van partners. Vanuit Venlo was Credit Life in ons land al actief met betalingsbeschermers en overlijdensrisicoverzekeringen. “Met deze heroriëntatie en de focus op deze productgroepen wil Credit Life International zich sterker op zijn kerncompetenties concentreren en zich met een helder afgebakend profiel doelgerichter in de markt profileren.”
Credit Life wil verder groeien in ons land. Daartoe is de vestiging verplaatst van Venlo naar Amsterdam.

Credit Life is onderdeel van de Duitse RheinLand Holding en werkt op het gebied van overlijdensrisicoverzekeringen samen met Callas en TAF. Vorig jaar was het bedrijf goed voor een premieomzet van € 71 mln in levensverzekeringen; de schadetak Rimaxx heeft € 58 mln aan premie-inkomsten uit schadeverzekeringen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.