nieuws

‘Het is belangrijk om jonge mensen aan te trekken’

Schade

Op het event ‘Nieuwe risico’s: afwachten op anticiperen’ van de Verening Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB) werd gesproken over innoveren binnen de branche. Rosalie André, insurance director bij Philips raadde de sector met klem aan om meer jonge mensen aan te nemen.

‘Het is belangrijk om jonge mensen aan te trekken’

“Het is belangrijk om jonge mensen aan te trekken”, was een van de tips die André haar toehoorders meegaf. Ze verwees daarbij naar ontwikkelingen als cyberrisico’s en 3D-printing waarover gesproken was. “Aan de jongeren hoef je niet uit te leggen wat 3D-printing is. Het is een voordeel dat ze beter bekend zijn met de ontwikkelingen.” Een thema dat aansloeg bij het publiek, dat voor een kwart uit mensen tussen de 25 en 35 bestond.

Co-creatie
André gaf haar toehoorders nog een aantal tips maken om de innovatieslag te maken. Bijvoorbeeld om op een andere manier naar technologie te kijken. “Risico’s zijn vooral kansen. Probeer alleen niet om de technologie zelf te begrijpen, maar kijk naar de impact op de hele keten.” Ook wees ze op initiatief en klantgerichtheid. “Probeer voorop te lopen in plaats van te volgen. En geef meer aandacht aan de klant. Begrijp wat hun risico’s en probeer in co-creatie met hen nieuwe producten te ontwikkelen.”

Hoewel de in Frankrijk geboren André aangaf ‘best trots’ te zijn op de Nederlandse verzekeringsmarkt, was er nog wel het nodige aan te merken op de manier waarop de markt omgaat met onbekende dreigingen. “Zie de nieuwe risico’s als een onbekend beestje. We stoppen het eerst in een doos om het goed te bekijken. Dan gaan we het een naam geven en kijken we hoe het past in de bestaande producten.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.