nieuws

Amlin Europe actief op Duitse markt

Schade

Amlin Europe heeft van zowel de Nederlandse als Duitse toezichthouder toestemming gekregen om per 1 januari jl. een Duitse vestiging te openen en verzekeringsproducten aan te bieden. Martin Bircks is per 1 februari benoemd om leiding te geven aan de Duitse activiteiten.

Amlin Europe actief op Duitse markt

Direktion für Deutschland opereert vanuit Hamburg als onderdeel van Amlin Europe en richt zich op gespecialiseerde brand- en aansprakelijkheidsproducten voor de zakelijke markt. De focus ligt op niche-producten. De uitbreiding van Amlin Europe’s Non-Marine business naar Duitsland is onderdeel van Amlin’s langetermijn strategie voor winstgevende groei op het vasteland van Europa.
"Duitsland wordt onze vierde thuismarkt na Nederland, België en Frankrijk, vanwege de specifieke kenmerken van de Duitse markt. Duitsland is de op twee na grootste verzekeringsmarkt ter wereld en distributie, co-assurantie en productkenmerken liggen in lijn met het bestaande businessmodel van Amlin Euroipe. Hamburg is een belangrijk zakencentrum en een van de grootste verzekeringscentra in Duitsland", aldus Kim Hvirgel, CEO van Amlin Europe.
Martin Bircks, managing director van de nieuwe Duitse vestiging, was hiervoor werkzaam bij Zurich Insurance Group waar hij Head of Liability, Casualty en Legal Protection, Head of Product Management Commercial Lines en vanaf 2010 Head of Marketing Unit Management Broker General Insurance was. Hij zou beschikken over een groot netwerk in de Duitse markt en heeft ervaring in het opzetten van een nieuwe verzekeringsoperatie. De benoeming van Bircks is onder voorbehoud van goedkeuring door DNB.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.