nieuws

Goedmetgeld.nl wil tussenpersonen helpen met ‘upsell’

Schade

Goedmetgeld.nl, een nieuwe onderneming die zichzelf ‘meer leadprovider dan vergelijker’ noemt, richt zich op het oversluiten van schadeverzekeringen voor consumenten en werkt samen met verzekerenisvooruitzien.nl. “Wij kunnen gemiddeld 18% voordeel voor de consument realiseren.” Ook introduceert de site een whitelabeldienst voor tussenpersonen.

Goedmetgeld.nl wil tussenpersonen helpen met ‘upsell’

Oprichter en eigenaar is Paul Lempers, afkomstig uit de marketingwereld. Naast verzekeringen vergelijkt hij op zijn site ook de kosten van televisie, internet en bellen voor klanten. Lempers, die zichzelf Hoofd Tevreden Klanten noemt, vertelt dat Goedmetgeld.nl geen traditionele vergelijker is. “We zijn een leadprovider. We zijn ook geen assurantiekantoor. We werken daarom samen met verzekerenisvooruitzien.nl.” Verzekerenisvooruitzien.nl is een online tussenpersoon waarbij direct polissen kunnen worden afgesloten maar waar ook advies mogelijk is.

Volledig
Lempers zegt te mikken op het volledige schadepakket van een particulier. “We pitchen niet op 1-polis-niveau. Wat wij willen is dat klanten al hun schadeverzekeringen bij één adviseur onderbrengen. Die kan dan voor hen het overzicht bewaren. Tussenpersonen maken nog veel te weinig gebruik van dit stukje upsell.”

Scannen
Klanten kunnen via de site zelf al hun schadepolissen scannen en uploaden . Lempers: “Met behulp van de foto’s van jouw polisbladen wordt een overzicht gemaakt van de beste keuze in schadeverzekeringen. Goedkoper en/of tegen betere voorwaarden. Pas als je echt wilt overstappen moet je éénmalig € 75 betalen voor het gedane werk. We realiseren gemiddeld een voordeel van 18% voor de consument.”

Persoonlijk
Lempers zegt dat ook persoonlijk contact mogelijk is. “Onze Goed met Geld-coaches kunnen bij je langskomen.” Er lopen inmiddels drie van deze coaches rond, zegt hij. “Online zullen we niet op stel en sprong veel aanvragen binnenkrijgen, dus de meeste klanten komen nu via deze coaches. Ze gaan niet van deur tot deur hoor, maar beginnen bij hun eigen sociale kringen en werken databases af.”

Whitelabel
Lempers stelt zijn diensten ook beschikbaar als ‘whitelabel dienst’ voor tussenpersonen. “Dit is met name interessant voor assurantiekantoren die niet zo goed weten hoe ze naast hun drukke werkzaamheden tijd of geld moeten vinden voor upsell campagnes op hun eigen klantenbestand. Dat kunnen wij voor hen doen.” De tussenpersoon betaalt € 75 ‘per klant die geconverteerd is met een upsell’.

Reageer op dit artikel