nieuws

ONVZ en PNO scoren hoogst op dienstverlening

Schade

ONVZ Zorgverzekeraar en PNOzorg hebben van de zorgverzekeraars het hoogste rapportcijfer gekregen voor hun dienstverlening. Dat blijkt uit de Klantenmonitor Zorgverzekeringen 2014, een jaarlijks terugkerend onderzoek van MarketResponse en Jan M. de Mos Consultancy.

ONVZ en PNO scoren hoogst op dienstverlening

ONVZ en PNOzorg kwamen als beste uit de bus met een 8.4 voor de dienstverlening. De gedeeld derde plaats werd geclaimd door OZF Achmea, VvAA, DSW en Pro Life (allen 8.2). Over de hele gezien kunnen alle verzekeraars zichzelf op de borst kloppen. Het laagste cijfer dat werd uitgedeeld was namelijk een 7.5, voor Take Care Now!

Online declareren
De tevredenheid over de dienstverlening nam dit jaar toe. Een belangrijk gedeelte van die stijging kwam op het conto van het afhandelen van declaraties. Door de opties voor online declareren die veel verzekeraars bieden is de tevredenheid van de klanten gestegen. Dat gevoel werd gevoed door de daling van de premies.

Reageer op dit artikel