nieuws

Kroodle richt zich op grote publiek

Schade

Facebook-verzekeraar Kroodle is sponsor geworden van het Amsterdam Dance Event. Tijdens dit festival van 16 tot en met 20 oktober vinden er 350 evenementen plaats in zo’n tachtig danceclubs in de hoofdstad.

Kroodle richt zich op grote publiek

Kroodle is een initiatief van Aegon en dochter Meeùs en ging in het voorjaar van start.  "Zonder een grote campagne", legt Perry Koorevaar, verantwoordelijk voor Kroodle, uit. "Pas in oktober richten we ons op het grote publiek door de sponsoring van het Amsterdam Dance Event." Daar zit volgens hem de doelgroep van de Facebook-verzekeraar. "We zijn er voor iedereen, maar met name voor jongeren."
Hoeveel polissen er exact zijn gesloten, vertelt hij niet. Het zou gaan om "enkele honderden". Op Facebook heeft de ‘verzekeraar’ nu ruim tienduizend likes. Sinds de start heeft Kroodle in rap tempo nieuwe producten op de markt gebracht. In april ging Kroodle van start met een inboedelverzekering (BoodleKroodle), een opstalverzekering (CasaKroodle) en een aansprakelijkheidsverzekering (TroubleKroodle). Inmiddels zijn daar al een studentenverzekering (CollegeKroodle), een reisverzekering (TravelKroodle) en een mobiele-apparatuurverzekering (GadgetKroodle) aan toegevoegd. Moeder Aegon is risicodrager van de meeste polissen; Europeesche neemt de TravelKroodle voor zijn rekening en Unigarant de GadgetKroodle.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.