nieuws

Eerste consumentenfolder in NIVRE-reeks

Schade

Verzekerden die na een brand, storm, inbraak of waterschade contact hebben met een schade-expert, kunnen zich voortaan via de folderreeks ‘Een schade-expert op bezoek’ van het NIVRE laten informeren over wat er gebeurt nadat zij een schadeclaim hebben ingediend bij hun tussenpersoon en/of verzekeraar.

Eerste consumentenfolder in NIVRE-reeks

De eerste consumentenfolder van de branche- en beroepsorganisatie van Register-Experts  is toegespitst op schades die worden gemeld op een brandpolis. Hierin wordt in begrijpelijke taal het schadeafwikkelingsproces kort en helder toegelicht, inclusief een toelichting op de rol en bevoegdheden van de schade-expert. Ook wordt aandacht besteed aan het recht van verzekerden op een eigen expert (contra-expertise) en worden tal van begrippen uitgelegd
Op termijn zullen ook over de schadeafwikkeling van andere branches  consumentenfolders worden ontwikkeld.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.