nieuws

Delta Lloyd laat klant zelf kiezen voor premie op basis van rijgedrag

Schade

Delta Lloyd kijkt naar de mogelijkheden om het rijgedrag van de verzekerde te laten meetellen bij het berekenen van de premie voor de autopolis, maar heeft daarover nog geen besluit genomen. Dat laat de maatschappij desgevraagd weten naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. Premiebepaling op basis van rijgedrag is echter altijd de keuze van de klant, aldus Delta Lloyd.

Delta Lloyd laat klant zelf kiezen voor premie op basis van rijgedrag

Het concern zegt de ontwikkelingen rondom het volgen van het rijgedrag van autoverzekerden op de voet te volgen. Volgens Delta Lloyd gebruiken verzekeraars in diverse Europese landen deze manier van premieberekening, “tot grote tevredenheid van klanten”. “Wij onderzoeken momenteel de mogelijkheden om dit op termijn ook te verwerken in onze producten, maar beslissingen hierover zijn nog niet definitief genomen.”
Uitgangspunt is dat de goede rijder wordt beloond. “Dit is niet nieuw, want ook in de huidige premieberekening wordt door iedere verzekeraar in Nederland door middel van het bonus-malussysteem al rekening gehouden met een premiekorting voor de rijder met minder schade.” Delta Lloyd zegt de privacy van klanten te garanderen. “Het zal daarom altijd de keuze van de klant zijn of hij kiest voor een premie op basis van rijgedrag. Delta Lloyd heeft de visie dat premiestelling op basis van rijgedrag uiteindelijk zal leiden tot meer bewustere rijders en minder verkeersongevallen.”
De Telegraaf meldde woensdagochtend dat Delta Lloyd met Towers Watson praat over het invoeren van een autopremie op basis van rijgedrag.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.