nieuws

Ditzo doneert mediacampagne aan kankeronderzoek

Schade

Ditzo heeft € 1 miljoen van het marketingbudget dat bestemd was voor de zorgcampagne, gereserveerd voor het kankeronderzoek van Professor Rene Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Daarmee geeft de verzekeraar een nieuwe draai aan de discussie over de honderden miljoenen euro’s die elk jaar weer door de zorgverzekeraars worden uitgegeven aan marketingcampagnes.

Ditzo doneert mediacampagne aan kankeronderzoek

Ditzo werd geïnspireerd door een uitzending van ‘De Wereld Draait Door’ waarin professor Bernards een oproep deed om voor iedere patiënt met kanker een behandeling op maat mogelijk te maken. Op deze manier kan kanker zoveel mogelijk een chronische, en niet langer een dodelijke ziekte worden.
De verzekeraar heeft een ‘commercial’ gemaakt waarin John de Wolf opnieuw een hoofdrol heeft. De commercial staat echter volledig in het teken van het bijzondere initiatief van Bernards. De film is te bekijken op het platform www.kijkkankerdewerelduit.nl. Voor elke bezoeker die de video op dit platform bekijkt, doneert Ditzo € 1,- aan het onderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek. Voor iedere kijker die de video deelt doneert Ditzo € 2,-. Dit tot een maximum van € 1 miljoen euro.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.