nieuws

Consument laat zich pas sturen bij lagere premie

Schade

Het merendeel van de consumenten (51%) laat zich bij autoschade pas sturen door de verzekeraar wanneer dat een lagere premie oplevert. Dat blijkt uit de CVS Consumentenmonitor van het Verbond van Verzekeraars.

Consument laat zich pas sturen bij lagere premie

Blijkbaar is de consument nog altijd vooral op prijs gericht, schrijft het Verbond. Pas als daar een lagere premie tegenover staat, wil men naar een autoschadeherstelbedrijf gaan dat de verzekeraar heeft aangewezen.
Slechts een kwart wil zich laten sturen zonder een lagere premie. 48% van de consumenten wil in dat geval liefst zelf een autoschadeherstelbedrijf kunnen uitkiezen. De overige 27% maakt het niet zoveel uit.
Premie
Wanneer wel de mogelijkheid wordt geboden van een premiekorting laat 51% van de consumenten zich sturen naar een schadehersteller die door de verzekeraar is uitgekozen. Nog altijd 31% wil graag zelf zijn schadehersteller uitkiezen, ook al betaalt hij daarvoor een iets hogere premie. 18% heeft geen duidelijke voorkeur.
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.