nieuws

Vliegmaatschappijen keren sneller compensatie uit

Schade

Volgens rechtsbijstandverzekeraar Arag betalen luchtvaartmaatschappijen steeds vaker een schadevergoeding bij claims voor vertraagde vluchten. Het speciaal hiervoor opgerichte bedrijfsonderdeel Arag Flight Claim Service heeft afgelopen jaar 45% meer claims gehonoreerd zien worden.

Vliegmaatschappijen keren sneller compensatie uit

Volgens manager Henk van Dam brengen vliegmaatschappijen hun beleid steeds meer in lijn met de rechtspraak. "Hierdoor zien wij een flinke stijging in het aantal toezeggingen tot betaling door luchtvaartmaatschappijen.” Bovendien zijn klanten steeds beter op de hoogte van het recht op compensatie als een vlucht is vertraagd of geannuleerd.   Veel procedures Volgens Van Dam heeft Arag Flight Claim Service aan die ontwikkeling bijgedragen door het grote aantal procedures dat inmiddels is gevoerd. Gerechtelijke uitspraken hebben voor meer duidelijkheid gezorgd, zegt hij. “In overleg met de juridische afdelingen van de luchtvaartmaatschappijen slagen wij erin om een groot deel van de zaken op te lossen zonder tussenkomst van de rechter. De passagier en de luchtvaartmaatschappij zitten veelal niet te wachten op lange en dure procedures. Beide partijen zijn gebaat bij een snelle oplossing. Maar mocht het nodig zijn dan schuwen wij een rechtsgang niet.”  Reizigers kunnen op www.flightclaimservice.nl berekenen op welke compensatie zij recht hebben.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.