nieuws

VGZ meest in beeld bij overstappers

Schade

Consumenten die online zoeken naar een nieuwe zorgverzekering, komen het vaakst uit bij VGZ. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau WUA! onder 500 respondenten. "De website van VGZ wordt goed gevonden, houdt de aandacht vast en behaalt een hoge conversie." Na VGZ zijn Independer, CZ en Zilveren Kruis (vorig jaar de nummer 1) de meest bezochte partijen op internet.

VGZ meest in beeld bij overstappers

VGZ eindigde twee jaar geleden nog als achtste en vorig jaar als derde in het onderzoek. Eind 2011 zag VGZ nog 123.000 verzekerden weglopen. Vorig jaar groeide de portefeuille met bijna 80.000 verzekerden; in totaal hebben 4,2 miljoen mensen een polis bij de verzekeraar uit Arnhem. De website scoort in alle deelgebieden beter dan vorig jaar. "Vooral op Eerste Indruk, Vormgeving en Vertrouwen wordt goed gescoord", aldus WUA. De respondenten mogen zelf bepalen welke websites ze bezoeken en hoe. "45% komt tijdens deze vrije online zoektocht op VGZ.nl terecht. Maar liefst 95% van deze bezoekers vindt de eerste indruk positief genoeg om de website uitgebreid te bekijken." Een kwart zegt op VGZ.nl het liefst de nieuwe zorgverzekering te sluiten. "Dat komt neer op 11,2% van de totale voorkeur, het hoogste aandeel van alle onderzochte websites." Na VGZ trekt CZ de meeste mensen: 10,6% van alle bevraagden kiest voor de maatschappij uit Tilburg.   De premie is voor de helft (49,6%) van de consumenten de belangrijkste drijfveer in de zoektocht naar een nieuwe zorgpolis. De dekking is voor een derde leidend bij het kiezen van een andere aanbieder. Betrouwbaarheid speelt voor 15,6% de belangrijkste rol.   Lees hier het volledige artikel

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.