nieuws

Turien introduceert eigen dealerpolis voor intermediair

Schade

Turien Assuradeuren tracht het intermediair warm te maken voor een nieuwe samenwerkingsvorm met autodealers, die de verkoop van autopolissen moet stimuleren."Kent u een autodealer die bij de verkoop van een auto de klant tevens een verzekeringsaanbod wil doen? Dan is de dealerpropositie een uitermate geschikt concept voor u!" luidt de wervende tekst in de nieuwsbrief.

Turien introduceert eigen dealerpolis voor intermediair

"Via een online portaal kan de verkoopadviseur van de autodealer snel, gemakkelijk en digitaal een verzekeringsofferte aanbieden aan de klant. Dit alles conform de recentste richtlijnen van de AFM", aldus Turien, doelend op de nieuwe vakbekwaamheidseisen die per 1 januari gaan gelden voor verbonden bemiddelaars. Autodealers moeten dan, net als andere financiële dienstverleners, een diploma hebben om consumenten te adviseren over verzekeringen. Als er uitsluitend wordt bemiddeld, geldt de diploma-eis nog niet. Deze overgangsregeling duurt tot medio 2015. Dan wordt de regelgeving opnieuw aangepast en zal er in veel meer gevallen een diplomaplicht gelden.
Examen
Turien stelt dat "alles juridisch goed is geregeld via een klantvriendelijk complianceprogramma", dat is ontwikkeld in samenwerking met SVC Compliance in Leusden. Dat voorziet ook in een verzekeringtraining die bij de dealers op locatie, die wordt afgesloten met een online examen met certificaat. Iedere twee jaar zal er een audit worden uitgevoerd. Turien draagt alle kosten van dit complianceprogramma.
Sturing naar de dealer
Het webportaal staat in de huisstijl van de autodealer, echter "via een gelabelde offertebrief en een digitaal verstrekte brochure wordt de rol van de assurantieadviseur gecommuniceerd met de klant", aldus Turien. "U beheert het contract." De polis voorziet in 36 maanden nieuwwaarderegeling/aanschafwaarderegeling en bij schadeherstel via de autodealer geldt geen eigen risico.

Reageer op dit artikel