nieuws

Geen verzekering of abonnement, toch pechhulp

Schade

Alleen betalen bij pech, een gratis abonnement en diverse initiatieven om de autokosten te drukken. Dat zijn de belangrijkste kenmerken van de Blije Pechhulp, een initiatief van de Stichting Blij dat ik Rij, waarbij de automobilist alleen betaalt als hij of zij gebruikmaakt van de pechservice.

Geen verzekering of abonnement, toch pechhulp

De Blije Pechhulp bestaat uit een gratis lidmaatschap en een vast bedrag per pechgeval. Overdag  is dat € 99,50 en ’s avonds en in het weekend € 139,50. Wie getroffen wordt door pech onderweg, belt een op zijn pechpas genoemd alarmnummer en vervolgens is er binnen maximaal drie kwartier assistentie ter plekke,  verzorgd door één van de 450 aangesloten auto- en pechhulpdiensten. 
Bureau MarketResponse heeft  500 autobezitters ondervraagd en daaruit kwam naar voren dat tweederde van hen nooit, of slechts één keer per tien jaar pech heeft. Ondanks de lage pechfrequentie betalen veel automobilisten wel jaarlijks tussen de € 50 en € 100 aan premie of abonnement voor de pechdiensten van instanties als ANWB Wegenwacht of Route Mobiel.
“Met Blij dat ik Rij willen wij waar mogelijk de autokosten terugdringen”, zegt Benno Nekeman, directeur van Blij dat ik Rij.  “Dat doen we met een brandstofcollectief en de mogelijkheid om onderhoud te laten uitvoeren tegen lagere kosten. En nu dus met de Blije Pechhulp, waarbij je alleen betaalt als je daadwerkelijk onze pechdienst inschakelt. Dat kan een forse besparing opleveren.” Nekeman garandeert met de Blije Pechhulp een landelijke dekking.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.