nieuws

Centraal Beheer meest actieve verzekeraar op social media

Schade

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft ingezet op social media, waardoor onder andere het aantal volgers op Facebook in één jaar werd vertienvoudigd. Spraakmakend, volgens de jury, was de campagne rond Anouk tijdens het Eurovisie Songfestival. Op YouTube werd Anouks Wilde Party 3,3 miljoen keer bekeken.

Centraal Beheer meest actieve verzekeraar op social media

Interpolis werd met een miniem verschil tweede. Aegon eindigde als derde. Bij de zorgverzekeraars werd Menzis de winnaar.
De Social Media Insurance Monitor is initiatief van ITDS Business Consultants en meet de inzet van 69 verzekeraars op Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube. Tijdens een feestelijk diner werden donderdag 10 oktober de prijzen van deze derde editie uitgereikt door gastspreker Jorre Rienstra van Facebook Nederland.
Centraal Beheer Achmea zet social media naar het oordeel van de jury in als een volwaardig  kanaal voor persoonlijk contact met de klanten. Daarnaast heeft de verzekeraar een blog, waarop de eigen experts voor verdieping over de branche zorgen.
Social hub
Interpolis viel in het bijzonder op met het Platform ‘deoplossingvan.nl’ met een link naar Twitter en Facebook en extra aandacht voor webcare in de vorm van een interne social hub, zodat iedereen betrokken blijft. Bij Aegon sprak het platform ‘speeljetoekomst.nu’ de jury bijzonder aan: “Daarmee heeft Aegon een verrassende online campagne neergezet om mensen te helpen inzicht te krijgen in hun financiële toekomst. Verrassend instructief zijn daarnaast veel filmpjes op ‘Beleggings TV’.”
Menzis
Zorgverzekeraar Menzis is zeer actief op zijn website, Facebook en Twitter. “Het accent bij de acties ligt sterk op maatschappelijke betrokkenheid en natuurlijk op gezondheid”, aldus de jury. Dat staat bij Menzis voor ‘bewegen’ en wordt vooral in regionale projecten gestimuleerd. Via het platform Social Collaboration kunnen de webcare collega’s sneller in contact komen met de juiste experts binnen de eigen organisatie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.