nieuws

Zes vragen voor Kroodle

Schade

“Easy does it” is het motto van het vandaag op Facebook geïntroduceerde verzekeringslabel Kroodle, dat 100% eigendom is van Aegon en een handelsnaam van Unirobe Meeús Groep. Het bedrijf staat onder leiding van Perry Koorevaar, naar eigen zeggen “afkomstig uit de online scene”, die ervaring heeft opgedaan met e-commerce en social commerce bij onder meer e-Bay, Marktplaats en Kapaza (het Belgische equivalent van Marktplaats). AM stelde hem wat vragen tijdens de hectische introductiedag.

Zes vragen voor Kroodle

Wie werken er bij Kroodle?
“Kroodle kent vijf full time medewerkers die zijn gehuisvest in de voormalige Caballerofabriek in de Binckhorst in Den Haag. Daaromheen is een hele periferie van steun vanuit Aegon, UMG en externen beschikbaar op het gebied van techniek en internetmarketing.”
Wat verwacht Aegon van dit FB-kanaal?
“Samen met de andere Kroodlers gaan we kijken hoe we met de nieuwe digitale technieken mooie nieuwe applicaties kunnen maken”, aldus Koorevaar. “Samen met onze klanten hopen we Kroodle zich steeds verder te laten ontwikkelen naar de nieuwste inzichten en klantwensen. Ook het aanbrengen van een vriend wordt beloond, want wat doe je als je tevreden bent, dan tip je op Facebook een vriend. En als die vriend zich ook aansluit bij Kroodle,  verdien je er allebei wat aan.”
Willen mensen op Facebook eigenlijk wel aan verzekeringen denken?
“Dat weten wij ook niet, maar we hopen en denken van wel. Facebook neemt een steeds belangrijker plek in de levens van mensen in. Wij bieden ze gemak, dat is onze core business. Je kunt bij ons volledig op je mobiel, met alleen je Facebook-login, zonder handtekeningen, overbodige vragen, pakken papier en polisnummers jezelf verzekeren.”
Geen polisnummers?
“Uiteraard beschikken wij aan de ‘achterkant’ over alle relevante gegevens van onze klanten, die binnenkomen met hun Facebook-login. Als ze een polis sluiten, moeten ze een ‘afsluitflow’ doorlopen waarin eventuele resterende gegevens moeten worden ingevuld en ze akkoord moeten geven op de algemene voorwaarden en de polisvoorwaarden. Die kunnen ze dan ook downloaden, maar ze worden ook nog per e-mail toegestuurd en in hun digitale account geplaatst.”
Kroodle start met drie verzekeringen: de CasaKroodle (Opstalverzekering), de BoodleKroodle (Inboedelverzekering) en de TroubleKroodle (Aansprakelijkheidsverzekering).  Waarom deze producten?
“Wij richten ons op jongeren en mensen met een bepaalde ‘mindset’. Aangezien het voor jongeren relevant is om binnen niet al te lange termijn op zichzelf te gaan wonen, is dit een mooi en logisch pakket voor deze groep. Binnenkort zullen we daar een reisverzekering en een studentenverzekering aan toevoegen. Op de langere termijn denken we aan een autoverzekering. Maar, zoals gezegd, zullen de klantwensen leidend zijn in onze productontwikkeling, dus misschien rolt er eerst nog wel een scooterverzekering uit.”
Hoe kunnen mensen hun schade melden bij Kroodle?
“Via Facebook en twitter communiceren we met onze klanten, maar je kunt Kroodle natuurlijk ook een mailtje sturen. Als je dan je telefoonnummer achterlaat, nemen we telefonisch contact met je op.”
 

Reageer op dit artikel