nieuws

Klanttevredenheid weegt zwaarder bij Schadegarant en Glasgarant

Schade

Schadegarant en Glasgarant gaan nadrukkelijker sturen op klanttevredenheid. De stichting die namens 14 verzekeraars een netwerk van 630 schadeherstellers en 700 ruitherstellers onderhoudt, heeft daarvoor een nieuwe meetmethode ontwikkeld. Hierbij weegt klanttevredenheid naast schadelast en procesefficiency zwaarder mee in het sturingsproces.

Klanttevredenheid weegt zwaarder bij Schadegarant en Glasgarant

Alle klanten van aangesloten herstelbedrijven worden voortaan na gedane zaken gevraagd naar hun bevindingen, waar vroeger alleen klachten werden meewogen in de beoordeling. Bedrijven die hoger scoren op klanttevredenheid zullen stijgen in de populariteit bij de aangesloten verzekeraars, voorspelt directeur Johan Schoonhoven van Schadegarant. "De uiteindelijke totale 'rating' is gebaseerd op de score op alle drie de gebieden", benadrukt Schoonhoven. 
Schade- en ruitherstellers met een hogere rating komen bij de aangesloten verzekeraars hoger op het lijstje te staan van bedrijven waar ze verzekerden naar verwijzen. Schoonhoven: "Door klanten actief te sturen naar een schadeherstelbedrijf met een A- of B-rating kunnen sommige verzekeraars klanten een korting geven op het eigen risico. Bij schadeherstellers met een lagere rating zijn niet alleen de klanten, maar ook de verzekeraars vaak duurder uit." 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.