nieuws

Tussenpersoon boekt groot succes met actie via social media

Schade

Diks Verzekeringen uit IJsselstein heeft met een eenvoudige marketingactie via Facebook bereikt waar grote bedrijven vaak vele duizenden euro’s reclamegeld aan uit moeten uitgeven. Meer dan 1,5 mln Nederlanders bezochten in drie maanden tijd de speciale ‘Mijn Eerste Auto’-pagina van Diks waarop ze de leukste herinnering aan hun eerste auto konden insturen.

Tussenpersoon boekt groot succes met actie via social media

De facebookpagina trok voornamelijk ‘kijkers’ maar ruim 200 mensen namen ook de moeite om daadwerkelijk een foto of video van hun auto in te zenden. Vanaf 1 oktober reikte Diks wekelijks een prijs uit voor de leukste inzending, bepaald aan de hand van het hoogste aantal ‘likes’. Een vrouw uit Tienray (Limburg) won de hoofdprijs, haar huidige auto wordt levenslang gratis verzekerd. Andere weekprijzen waren e-readers, een slipcursus, een bakkersfiets en een weekend hotelovernachting. “De inzendingen waren zeer divers”, aldus directeur Marc Diks. “Van oldtimers uit de jaren 30, koekblikken uit de jaren 70 en 80 en getunede snelheidsmonsters tot replica’s van wereldberoemde auto’s uit televisieseries.”
Eerder dit jaar won Diks, dat al 16 jaar op de eigen site prijsvergelijkingen biedt, de Thuiswinkel publieksprijs in de categorieën Financiële Dienstverlener en Vergelijkingssite.

Reageer op dit artikel