nieuws

ASR gaat schadepolissen ook online sluiten

Schade

Particulieren kunnen straks rechtstreeks schadeverzekeringen sluiten op asr.nl. Zij betalen daarvoor dezelfde prijs als via het intermediair, provisie incluis. “Wij willen het intermediair niet in de wielen rijden, maar wel de consument terwille zijn”, aldus ASR. De stap is onderdeel van een bredere herpositionering van de verzekeraar.

ASR gaat schadepolissen ook online sluiten

Volgens marketingdirecteur Bob Stehmann komt ASR tegemoet aan de wens van particuliere consumenten die het gemak van internet willen. Klanten die zich thuis voelen bij het merk ASR, willen kunnen kiezen op welke manier en op welk moment zij met ASR in contact treden.” Het directe kanaal van dochter Ditzo is niet in alle gevallen een optie. Stehmann: “Ditzo trekt andere klanten dan ASR.” Ook klanten die al wel een adviseur hebben, moeten op asr.nl dingen kunnen doen, zoals mutaties doorgeven. “De winkel moet open zijn. Uiteraard maken we voor het betreffende intermediair inzichtelijk wat de klant doet.”
ASR zoekt niet de concurrentie met het intermediair, benadrukt Stehmann. “Wij differentiëren dus ook niet in tarieven. Consumenten betalen dezelfde prijs via asr.nl als via het intermediair. De prijs via het intermediair is daarbij inclusief provisie.” ASR verwacht het kanaal in de loop van 2013 open te zetten.
De stap is onderdeel van een nieuw merk- en distributiebeleid waarin ASR en Ditzo particulieren bedienen; Ditzo puur direct en ASR vooral via intermediair, maar ook online. De Amersfoortse wordt het label voor ondernemend Nederland en blijft exclusief het terrein van het intermediair. Stehmann: “De focus blijft daar liggen op inkomensverzekeringen. Daarnaast ontwikkelen wij momenteel nieuwe proposities voor pensioen en zakelijk schade. Zodra die in de markt staan, gaat nieuwe productie op dit terrein uitsluitend onder het label de Amersfoortse.” Tot slot verdwijnt in de loop van 2013 voor nieuwe productie de naam Ardanta. “ASR moet het merk voor de particulier worden en daar hoort uitvaart bij.”
Het accountmanagement van ASR informeert deze maand het grootste deel van het aangesloten intermediair over de gemaakte keuzes.
In AM 20 van 15 december meer over de toekomstplannen van ASR.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.