nieuws

FBTO wil automobilist rijdend houden

Schade

FBTO werkt sinds kort samen met mobiliteitsdienstverlener The Alwaysbemobile Company (TAC). De verzekeraar biedt verzekerden met een autopolis tegen een korting aanvullende diensten aan die worden verzorgd door een van de dochterondernemingen van TAC, vooral bekend van bandenservice Profile Tyrecenter en JAMES Auto & Service.

FBTO wil automobilist rijdend houden

Met het aanbieden van nieuwe diensten wil FBTO zich sterker onderscheiden van andere autoverzekeraars. “De autoverzekeringsmarkt is enorm concurrerend”, vertelt René Bakker, marktmanager bij het Friese internetlabel van Achmea. “Autopolissen op zich verschillen niet veel van elkaar; het zijn commodity’s en de switchbereidheid bij klanten is groot. Om toch een bestendige band met een klant op te bouwen, moet hij je niet alleen bij schade weten te vinden, maar ook kunnen kiezen voor andere nuttige en positieve dingen die met zijn auto en mobiliteitsbehoefte te maken hebben.”
Via de website van FBTO kan de verzekerde ondermeer een servicebeurt voor zijn auto regelen (met haal-en breng service als optie) bij James, een keten van garagebedrijven onder de vlag van TAC. Of een afspraak maken bij zusterbedrijf Profile Tyrecenter voor het aanbrengen van nieuwe (winter)banden. Op dergelijke diensten biedt FBTO 10% korting op de landelijke tarieven die TAC hiervoor hanteert. Een APK-keuring die via de verzekeraar wordt geregeld is zelfs gratis. “De korting wordt niet verrekend door middel van een hogere premie”, benadrukt Bakker.
Helemaal nieuw is het aanbieden van aanvullende producten en diensten door verzekeraars niet. Zusterbedrijf Interpolis doet het ook, erkent Bakker. “Alleen kiezen zij voor een preventieve benadering door middel van hun preventiewinkel en kiezen wij voor een positieve, praktische benadering. Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten iets meer te kiezen hebben en altijd lekker in hun auto kunnen blijven rijden.”
Voor The Alwaysbemobile Company biedt de samenwerking met FBTO het voordeel dat het in een keer een grote doelgroep kan bereiken met meer diensten dan schadeherstel alleen. In dat segment is de groep pas sinds een jaar actief onder de naam AH Autoschadeherstel. Er worden ook met andere verzekeraars gesprekken gevoerd om soortgelijke concepten voor aanvullende dienstverlening aan te kunnen bieden aan verzekerden.
 
Meer over het initiatief van FBTO en The Alwaysbemobile Company volgende week in AM19

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.