nieuws

Achmea wil met eigen geschillencommissie letseltraject versnellen

Schade

Achmea wil de doorlooptijden van letseldossiers verkorten en heeft hiertoe een interne geschillencommissie in het leven geroepen. Slachtoffers met letsel en/of belangenbehartigers kunnen bij verschil van inzicht met Achmea voortaan direct een herbeoordeling aanvragen van hun dossier. Dat wordt dan voorgelegd aan deze commissie, die bestaat uit behandelaar Martijn Cuppens, Rob Karrenbeld (Juridische Zaken) en Peter van den Bedem vanuit het Achmea-management.

Achmea wil met eigen geschillencommissie letseltraject versnellen

Uitgangspunt is dat de commissie zo’n dossier een stap verder brengt, al dan niet via alternatieve geschillenbeslechting zoals mediation. In eerste instantie wordt proefgedraaid met advocaten die zijn aangesloten bij de vereniging van Advocaten voor Slachtoffers van Personenschade (ASP) , maar de regeling staat in principe open voor iedereen. “Achmea wenst een geschil al in een vroeg stadium te voorkomen, zodat een dossier niet onnodig wordt vertraagd”, zegt directeur Claims Theo Woudstra. “Voor een slachtoffer maakt het namelijk niet uit of de vertraging wordt veroorzaakt door de verzekeraar of een belangenbehartiger. Het slachtoffer wil zo snel mogelijk duidelijkheid om daarna de draad van het leven weer op te pakken.”
De nieuwe dienstverlening komt in de plaats van de lopende bespreekregelingen met verzekeringsmaatschappijen en belangenbehartigers en sluit aan op bestaande regelingen als mediation, klachtenregeling, deelgeschillen, het Bemiddelingsloket van de Letselschade Raad, procedures en bespreekregelingen. Achmea heeft de werkwijze vooraf getoetst bij de Letselschade Raad.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.