nieuws

Consument positiever over schadeverzekeraar

Schade

Consumenten zijn dit jaar iets positiever over hun schadeverzekeraar dan in 2011. Gemiddeld krijgen de maatschappijen een 7,7 van hun klanten, zo blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Vorig jaar lag dit cijfer nog op 7,6. Bij claimende klanten ligt de waardering voor de verzekeraar in 2012 nog iets hoger: een 7,9. Verzekeraar ZLM kreeg met een 8,4 het hoogste rapportcijfer van de klanten.

Consument positiever over schadeverzekeraar

Onderzoeksbureau Gfk benaderde bijna 11.000 klanten van 19 schadeverzekeraars. ZLM werd voor het derde achtereenvolgende jaar tot beste verzekeraar uitgeroepen. De Zeeuwse maatschappij  scoort vooral hoog als het om klantvriendelijkheid gaat. 95% van de klanten noemt ZLM klantvriendelijk, waar het gemiddelde van alle onderzochte maatschappijen 75% is.
Dit jaar werd voor het eerst ook het zakelijke segment meegenomen. Hiervoor werden 4.000 ondernemers en werkgevers benaderd die 10 verzekeraars beoordeelden, uitgeplitst naar de sectoren Leven collectief (pensioen), Schade en Inkomen (o.a. WIA-hiaat en AO). In het zakelijke segement liggen de waarderingscijfers lager dan voor de particuliere markt. De schadesector scoort met een 7,3 gemiddeld het hoogst bij ondernemers en werkgevers. Inkomens- en levensverzekeraars scoren met een 7,1 en 6,5 ook nog een ruime voldoende.
 
 
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.