nieuws

Claimcheck gaat tevredenheid schadebehandeling meten

Schade

De website Claimcheck.nl gaat vanaf november fungeren als meldpunt waar verzekerden hun mening kunnen geven over de afhandeling van claims door verzekeraars. Initiatiefnemer is Peter Wesche, die in het verleden managementfuncties heeft bekleed bij Unigarant, Interpolis en intermediairbedrijf Thoma.

Claimcheck gaat tevredenheid schadebehandeling meten

Wesche is nu actief als zelfstandig mediator. "Zekerheid leveren bij schade is de belangrijkste belofte die een verzekeraar moet nakomen. Het aantal consumenten dat daar geen vertrouwen meer in heeft, is in twee jaar tijd explosief gestegen tot 40%. Klanten willen zien dat hun verzekeraar in hún belang denkt en eerlijk is." Wesche wil daaraan met zijn site een bijdrage leveren. "Duizenden reviews gaan hét objectieve beeld vormen over de eerlijkheid, snelheid, duidelijkheid en betrouwbaarheid van de schadeafhandeling van iedere verzekeraar."
Het intermediair kan zich door Claimcheck laten certificeren als Claimcheckpoint. "Zij kunnen als eerste in Nederland hun klanten adviseren op basis van nieuwe objectieve informatie over de kwaliteit van schadeafhandeling van iedere verzekeraar." De bijdrage voor het intermediair bedraagt € 830 per jaar, waarbij wordt verwacht dat zij klanten structureel uitnodigen om hun mening op Claimcheck.nl te plaatsen. "Overigens kan iedere consument ook op eigen initiatief een review plaatsen over de schadeafhandeling door zijn verzekeraar." Maatschappijen krijgen daarnaast de mogelijkheid klanten uit te nodigen een openbare 'review' te plaatsen op claimcheck.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.