nieuws

Duitse autoverzekeraars starten vergelijkingssite

Schade

Drie grote Duitse autoverzekeraars binden de strijd aan met de dominante vergelijkingssites en zijn met een eigen vergelijker gestart. Zij hopen daarmee niet alleen meer autoverzekeringen te verkopen, maar tevens de hoge provisies die vergelijkingssites in rekening brengen te drukken.

Duitse autoverzekeraars starten vergelijkingssite

Het drietal HUK-Coburg, HDI-Direkt (Talanx) en WGV kocht dit voorjaar een meerderheidsbelang in vergelijkingssite Aspect Online. Die heeft een portefeuille van zo'n 80.000 verzekerde auto's, waar marktleider Check24 over zo'n 450.000 polissen beschikt. De nieuwe aandeelhouders van Aspect Online willen Check24 met de omvang van het polisbestand binnen afzienbare tijd "recht in de ogen kijken". Daartoe is het nieuwe label Transparo gelanceerd.
De verzekeraars hopen de provisiekosten van internetvergelijkers omlaag te brengen. Momenteel liggen die rond € 80 per polis. Om die reden heeft het internetlabel van HUK-Coburg (HUK24) zich van Check24 teruggetrokken. Door het in Duitsland toenemende marktaandeel van vergelijkingssites zien de autoverzekeraars hun portefeuilles slinken.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.