nieuws

Eén op de vijf Univé-klanten sluit op internet

Schade

Bij Univé sluit 15% tot 20% van de klanten z’n schadeverzekeringen zelfstandig via internet. “De rest schakelt medewerkers van Univé in de winkel of via de telefoon in”, zegt Jan Kamp deze week in het interview in het tijdschrift AM. “We zijn ’s avonds tot 21.00 uur en op zaterdag tot 14.00 uur bereikbaar via onze eigen mensen.”

Eén op de vijf Univé-klanten sluit op internet

Kamp is directievoorzitter van de grootste onderlinge binnen de verzekeringsgroep, Univé Stad en Land. Het bemiddelingsbedrijf realiseerde vorig jaar vanuit vijftien vestigingen – het hoofdkantoor staat in Apeldoorn – een omzet van € 21 mln en staat daarmee op de 14e plaats in de 'Top 150 intermediairbedrijven' van AM. "We zijn de laatste jaren gemiddeld netto met 15.000 polissen gegroeid", vertelt Kamp. Dat gebeurde de laatste drie jaar zonder overnames. "In een gelijkblijvende markt betekent dit dat we groeien ten koste van anderen."
Univé Stad en Land heeft inmiddels meer dan een half miljoen polissen uitstaan bij ruim 160.000 klanten. De huidige zorgcampagne gaat het aantal ziektekostenverzekeringen over de grens van 100.000 brengen, zo verwacht hij. "Maar wij verdienen niets op het zorgproduct. De kosten zijn hoger dan de provisie die erop zit; alleen TNT lacht zich een slag in de rondte, want er wordt heel veel informatie opgevraagd."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.