nieuws

Independer wil met nieuwe tv-commercial doorgroeien

Schade

Independer.nl verschijnt volgende week met een nieuwe commercial op de televisie. Daarmee wil de internetvergelijker en -tussenpersoon verdere groei stimuleren. De eerste tv-commercials hebben daar in elk geval wel voor gezorgd. Het aantal gesloten autoverzekeringen is gestegen naar 8.300 per maand, goed voor een marktaandeel van 21%. De nieuwe campagne moet voor meer dan 10.000 polissen per maand zorgen.

Independer wil met nieuwe tv-commercial doorgroeien

Independer.nl begon de vorige campagne in augustus 2010, toen maandelijks een kleine 4.000 autoverzekeringen werden gesloten. Dat aantal was in de eerste vijf maanden van dit jaar opgelopen tot gemiddeld 8.100, met 8.300 in mei. Het marktaandeel van Independer is daarmee op 21% gekomen, tegen 17% in 2008, 14% een jaar later en 16% vorig jaar. De hiermee gepaard gaande mediabesteding van € 2,3 mln zegt Independer al na acht maanden te hebben terugverdiend, ook al omdat het aantal gesloten zorgverzekeringen en woonverzekeringen in de slipstream steeg met 328% respectievelijk 99%.
Independer dong deze week met de tv-commercial mee naar een Effie. Die werd niet gewonnen. Inshared won met de campagne 'We all benefit' wel een Zilveren Effie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.